پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
حسینی‌کیا می‌گوید چند هفته‌ای است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات مجلس برگزار نشده است و از این‌رو هیات رییسه تصمیم گرفت که یکشنبه هفته آینده جلسه مجلس را در صحن علنی برگزار کند که من با این تصمیم موافقم، زیرا به‌نظر می‌رسد مجلس بیش از حد به حاشیه رفته است و توقع مردم از ما بالاتر از این است.
شعار سال: محمد آیتی: در حالی که برای دومین بار جلسه مجلس شورای اسلامی به‌صورت آنلاین و مجازی تشکیل شد که به‌نظر می‌رسد ضعف در این بخش بسیار است و همچنان خیلی نمی‌توان روی تشکیل مجلس به این نحوه حساب باز کرد.

حال هیات رییسه مجلس تصمیم گرفته است یکشنبه هفته آینده و با حضور نمایندگان جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی را پس از هفته‌ها وقفه برگزار کند.

اولین جلسه آنلاین مجلس پیش از عید به صورت آزمایشی با حضور ۷۰ نماینده برگزار شد و جلسه دوم خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به صورت غیر رسمی با حضور ۹۰ نماینده و رئیس مجلس برگزار شد. آئین نامه داخلی مجلس می‌گوید: برای رسمیت یافتن جلسات علنی مجلس، حضور ۱۹۲ نماینده لازم است؛ این در حالی است که در هیچکدام از این دو جلسه، تعداد نمایندگان برای رسمیت جلسه کافی نبوده است.

قوانین مجلس درباره جلسات آنلاین سکوت کرده و برای رسمیت یافتن جلسات آنلاین علاوه بر حضور حد نصاب نمایندگان نیاز به تغییرات در آیین نامه داخلی مجلس و قوانین است که هنوز در این خصوص جزییاتی اعلام نشده است. با این حال فعلا مجلس به صورت آنلاین در حال برگزاری است و تصمیمات کشور در چنین شرایطی اتخاذ می‌شود؛ شرایطی که نه شیوه بحث نمایندگان مشخص است، نه کسی می‌داند درباره هر قانون چقدر بحث می‌شود.

اولین نهادی که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، مجلس شورای اسلامی بود. اولین گروهی که تست ویروس کرونا دادند هم نمایندگان مجلس بودند، با این حال در شرایط کنونی خروجی این نهاد که در زمان بحران باید پای کار می‌ایستاد مشخص نیست؛ چه آنکه در خوشبینانه‌ترین حالت فقط ۹۰ نماینده در جلسات حضور داشته‌اند و مشخص نیست ۲۰۰ نماینده دیگر در این مدت کجا بوده‌اند!

سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر و کلیائی که در جلسه آنلاین مجلس حضور داشته به رویداد۲۴ می‌گوید این دو جلسه‌ای که به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار شد بیشتر جنبه آزمایشی داشت و هیات رییسه تلاش کرد ببیند می‌تواند روی این امکان برای آینده حساب باز کند یا خیر؟

وی افزود: در جلسه روز گذشته حدود ۱۰۰ نماینده به‌صورت آنلاین و چند نماینده هم در صحن مجلس حضور داشتند و علیرغم اینکه برخی اشکالات جلسه اول برطرف شده بود، ولی هنوز ضعف‌هایی مثل رای دادن نمایندگان به‌صورت آنلاین وجود داشت که می‌باید برای آن فکری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در دو جلسه آنلاین مجلس هیچ قانونی به تصویب نرسید، تصریح کرد: در جلسه روز گذشته بیشتر نقطه نظرات نمایندگان در خصوص ویروس کرونا و شعار سال مطرح شد و یکی، دو بار هم به‌صورت آزمایشی رای‌گیری شد تا بیشتر سیستم مورد آزمایش قرار گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: چند هفته‌ای است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات مجلس برگزار نشده است و از این‌رو هیات رییسه تصمیم گرفت که یکشنبه هفته آینده جلسه مجلس را در صحن علنی برگزار کند که من با این تصمیم موافقم، زیرا به‌نظر می‌رسد مجلس بیش از حد به حاشیه رفته است و توقع مردم از ما بالاتر از این است.

حسینی‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: از قرار معلوم در جلسه روز یکشنبه، وزیر بهداشت و درمان و همچنین وزیر کشور به مجلس خواهند آمد تا گزارشی در خصوص ویروس کرونا و اتفاقاتی که به تبع آن در کشور رخ داده به نمایندگان بدهند. از طرفی احتمال دارد در همین جلسه مشخص شود که جلسات آینده مجلس به‌صورت آنلاین برگزار شود یا خیر؟
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24، تاریخ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹، کد مطلب: ۲۰۸۵۸۰:www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
وقتی همه ادارات تعطیلن جلسه علنی برگزار کردن خطرناک نباید کسی جونش به خطر بیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین