پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
محمد کاظمی در بخشی از کفت و گوی خود گفت؛ البته بخشی از گرانی اجناس، ارز و طلا ناشی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF و بخش قابل توجهی از آن نیز ناشی از ترکیب مجلس یازدهم است.

شعار سال: محمد کاظمی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت؛ مجلس دهم نسبت به آنچه در مجلس یازدهم خواهیم داشت باتجربه‌تر است. آنچه به رفع مشکلات کمک می‌کند فرایندهای کارشناسی، تجربه و تخصص است. اما این موارد را در مجلس یازدهم با توجه به سوابق تحصیلی و کاری آنها کمرنگ‌تر از مجلس دهم می‌بینیم.

او ادامه داد: به نظر نمی‌رسد مجلس یازدهم موفق‌تر از مجلس دهم عمل کند. مگر آنکه سیاست‌های کلان تغییر کند و در جهت تغییر سیاست‌های کلان کشور، مجلس بتواند راهکارهایی برای برون‌رفت از بحران‌های موجود فراهم کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اعتماد کاهش‌یافته مردم عنوان کرد: چند حادثه مهم در کشور رخ داد که مردم را امین ندانستیم. همچنین افرادی را که خاستگاه صد درصدی میان مردم دارند رد صلاحیت کردیم. ممکن است آن فرد رد صلاحیت‌شده هم ضربه بخورد، اما ضربه را مردمی می‌خورند که از خدمات این فرد محروم می‌شوند.

کاظمی توضیح داد: وقتی سرمایه ملی از دست رفته باشد هرچه دولت بگوید مردم قبول نمی‌کنند؛ برای مثال مردم قبول نکردند که ویروس کرونا اواخر بهمن‌ماه وارد کشور شده. مردم احساس می‌کنند که کاملاً نامحرم‌اند و صرفاً حفظ طبقه حاکم مهم است. چرا زودتر در مورد کرونا اطلاع‌رسانی نکردند که شیوع پیدا نکند و مردم پیشگیری کنند؟

او گفت: باید اعتماد مردم را جلب کنیم که به کلی از دست رفته و بازگرداندن آن بسیار سخت است. باید نگاه‌هایمان به بیرون منعطف‌تر شود. باید وحدت و همدلی به وجود بیاوریم که در حال حاضر به شدت آسیب دیده است.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرد: انتخابات مجلس یازدهم یک رفراندوم برای نظارت استصوابی و اعلام رأی مردم و قضاوت مردم نسبت به ما مجریان امور بود که مردود شدیم. ما در جلب اعتماد مردم در ارائه کارنامه نظام به مردم در انتخابات یازدهم مردود شدیم.

کاظمی در پاسخ این پرسش که آیا مجلس یازدهم می‌تواند ابرچالش بی‌اعتمادی را حل کند، گفت: ابرچالش بی‌اعتمادی زاییده تفکری است که در مجلس یازدهم ظهور پیدا می‌کند. ابرچالش بی‌اعتمادی حاصل تنگ‌نظری‌ها، متصلب نگاه کردن به امور کشور و استفاده نکردن از کار کارشناسی دلسوزان کشور است.

کاظمی در پاسخ این پرسش که آیا مجلس یازدهم می‌تواند ابرچالش بی‌اعتمادی را حل کند، گفت: ابرچالش بی‌اعتمادی زاییده تفکری است که در مجلس یازدهم ظهور پیدا می‌کند. ابرچالش بی‌اعتمادی حاصل تنگ‌نظری‌ها، متصلب نگاه کردن به امور کشور و استفاده نکردن از کار کارشناسی دلسوزان کشور است.

به گفته نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، چالش‌های امروز کشور حاصل تفکری است که می‌خواهد مجلس یازدهم را تشکیل دهد. آیا ممکن است که این مجلس بتواند ابر چالش بی‌اعتمادی را حل کند؟ قضاوت عامه که این را نمی‌گوید و افزایش قیمت اجناس و نرخ دلار و ارز بیانگر چیز دیگری است.

کاظمی در پایان گفت: البته بخشی از گرانی اجناس، ارز و طلا ناشی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF و بخش قابل توجهی از آن نیز ناشی از ترکیب مجلس یازدهم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اصلاحات نیوز، تاریخ 8 فروردین 99، کد مطلب: 158156: www.eslahatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین