پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
محققان خبر داده اند که اسکن های مغزی می تواند آسیب ها و التهاب های مغزی ناشی از تأثیر کروناویروس را روی مغز نشان دهد.

شعار سال: محققان خبر داده اند که اسکن های مغزی می تواند آسیب ها و التهاب های مغزی ناشی از تأثیر کروناویروس را روی مغز نشان دهد.

تا پیش از این محققان، سرفه های پیاپی و تب بالا را از علائم اصلی ابتلا به کرونا می دانستند اما شواهد جدید نشان می دهد که این ویروس می¬تواند خطرناک تر هم باشد و عوارض مغزی به جا بگذارد به طوری که با حمله به مغز ممکن است موجب التهاب شود که خونریزی و مرگ سلول های مغزی را هم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش thesun، محققان انگلیسی در ارتباط به یک بیمار مبتلا به کووید 19 به این ارتباط دست یافتند که علاوه بر علائم شایع بیماری، دچار احساس سردرگمی و خستگی بود. پزشکان با تهیه اسکن مغزی از این بیماری، متوجه مرگ برخی سلول های مغزی در او شدند و ضایعات متعدد و خونریزی مغزی را در بخش هایی از مغز او مشاهده کردند که مسئول هوشیاری و حافظه و احساس هستند.

محققان عفونت سیستم عصبی مرکزی را در این بیمار تأیید کردند. این عارضه نادر بر اثر آسیب مغزی ناشی از عفونت ویروسی ایجاد می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان ،تاریخ انتشار:16فروردین1399،کد خبر:39076،farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
این اثراتی که از کرونا میگن میذاره به نظرم کوتاه مدت نیست و بعد از خوب شدن بیماری هم اون اثرات برای بدن مضر خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین