پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی رسانه ملی و اینکه در حال حاضر شرایط تولید به لحاظ نحوه هزینه‌کرد با گذشته متفاوت است بدیهی است که مدیران و مسئولین تلویزیون با مشکلاتی که برای تصمیم‌گیری در این باره مواجه هستند، اما در شرایط فعلی هم می‌توان رویکردی اقتصادی به بحث تولید سریال ارزان داشت.

شعارسال:با توجه به شرایط و وضعیت پیش آمده اقتصادی که محصول ویروس کروناست و به نظر می‌رسد مدت‌ها روی زندگی مردم تأثیر مستقیم داشته باشد بدیهی است که مدیریت اقتصادی در حوزه‌های مختلف حرف اول زندگی همه مردم دنیا را می‌زند و عقل معاش در اقتصاد خانواده‌ها در ابعاد مختلف شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد که این مسئله بر عهده مدیرانی است که شاید در این راستا نه تجربه آن چنانی دارند و نه شرایط رخ داده نمونه‌ای جهت الگوبرداری دارد به همین دلیل آزمون و خطا در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی در شرایط بحران همراه با کسب تجربه خواهد بود.
 
در حال حاضر مردم بخش عمده‌ای از اوقات فراغت و غیرکاری‌شان را در منازل سپری می‌کنند و بدیهی است که رسانه ملی به عنوان تنها رسانه موجود در دسترس همه مخاطبان، وظایف چند سویه‌ای را در حوزه سرگرمی‌سازی، اطلاع رسانی، آموزش و... بر عهده دارد.
 
بی‌تردید تولیدات نمایشی در عرصه سینما و تلویزیون بخش مهمی از سرگرمی‌سازی مردم حاضر در قرنطینه را می‌تواند به خود اختصاص دهد. بدیهی است که با تعطیلی سینماها  خیلی از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمایی مصمم هستند که کارشان را به صورت آنلاین در شبکه‌های مجازی و اپ‌های مرتبط با پخش فیلم‌های سینمایی به نمایش بگذارند و البته فیلم سینمایی "خروج" در این مسیر با موفقیت‌هایی روبرو شده است که دیگر فیلم‌سازان نیز به آن استناد خواهند کرد و البته برخی از صاحبان آثار  در شرایط فعلی صلاح نمی‌دانند اثرشان را با ریسک زیاد در فضای مجازی به شکل آنلاین منتشر کنند و بدون اطلاع از سود و زیان این ماجرا سرمایه‌شان را به خطر بیاندازند.
 
اما در بحث سریال‌سازی با توجه به اینکه پخش سریال‌های تولیدی گذشته تقریبا به پایان رسیده است و  تولیدات نمایشی در شبکه نمایش خانگی شرایط پخش از آنتن تلویزیون را ندارند بدیهی است که کم کم دست تلویزیون در پخش سریال‌های تکراری هم خالی می‌شود و عملا آنتن رسانه ملی نیاز دارد در سال پیش رو تغذیه لازم و کافی را تولید و  به آنتن تزریق کند تا ضمن اینکه از این فرصت برای افزایش حجم مخاطبانش سود می‌برد، این فرصت به تهدیدی برای روی آوردن مخاطبان به تولیدات نمایشی غیرایرانی تبدیل نشود.

 در واقع تعطیلی سینما، تئاتر و کنسرت باید فرصتی باشد برای رسانه ملی تا در حوزه‌های مختلف به حجم وسیعی از تولیدات دست پید کند و این مسئله قطعا در بحث هزینه نیازمند مدیریتی جدی و جدید است.
 
با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی رسانه ملی و اینکه در حال حاضر شرایط تولید به لحاظ نحوه هزینه‌کرد با گذشته متفاوت است بدیهی است که مدیران و مسئولین تلویزیون با مشکلاتی که برای تصمیم‌گیری در این باره مواجه هستند اما در شرایط فعلی هم می‌توان رویکردی اقتصادی به بحث تولید سریال ارزان داشت؛
 
-     هزینه بازیگر
 
-    هزینه‌های تولید
 
-    مدیریت تولید
 
-    مدیریت زمان و...
 
مواردی است که در نوع و نحوه میزان هزینه ها آنها را به زودی بررسی خواهیم کرد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا،تاریخ انتشار:  1 اردیبهشت    1399،کدخبر:990520 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
سریال سازی یکی از رانتی ترین اتفاقات در صدا و سیماست برای یک سریالی که میشه با 1 میلیارد جمعش کرد 20 میلیارد بودجه میگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین