پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
محسن بهشتی امروز در جلسه کارگروه زیربنایی قم در سالن جلسات کرامت استانداری با ذکر این مطلب که قبر فروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده است، گفت: قبر‌های داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تبدیل به کسب و بازار عده‌ای شده است.

شعارسال: معاون عمرانی استاندار قم گفت: قبر فروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده است.
 
 محسن بهشتی امروز در جلسه کارگروه زیربنایی قم در سالن جلسات کرامت استانداری با ذکر این مطلب که قبر فروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده است، گفت: قبرهای داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تبدیل به کسب و بازار عده ای شده ‌است.
 
او افزود: احداث آرامستان جدید قم از سال ۹۴ در دستور کار مجموعه مدیریت استان قرار دارد و مسائل مربوط به دسترسی و مطالعات اجتماعی در آن انجام‌گرفته است.
 
معاون استاندار قم بیان داشت: کرونا سبب شد تا بی‌رغبتی بسیاری از خانواده‌های قمی که تا قبل از آن تمایلی به دفن متوفیان در بهشت معصومه نداشتند از بین برود و نسبت به این آرامستان تعلق‌خاطر پیداکرده‌اند.
 
بهشتی اظهار کرد: تعداد دفن متوفیان شهرستانی در قم نسبت به سال‌های گذشته به‌شدت کاهش‌ یافته است و اغلب افراد دفن شده در آرامستانهای قم را شهروندان بومی تشکیل می دهند.
 
او گفت: با تثبیت و تصویب اجرای کمربندی جدید قم، احداث این آرامستان خللی در طرح‌های توسعه‌ای مسجد جمکران وارد نمی‌کند و این کمربندی عملا نقطه پایانی شهر قم می‌شود.
 
معاون عمرانی استاندار قم اظهار کرد: فضای سبز گسترده‌ای در آرامستان جدید قم در نظر گرفته‌شده که بخش زیادی از فقر فضای سبز در این منطقه از شهر قم را جبران می‌کند. با احداث این آرامستان، دو آرامستان بزرگ در شمال و جنوب شهر قم راه‌اندازی می‌شود و هزینه عرضه و تقاضا و حق انتخاب خانواده‌های متوفی افزایش می‌یابد.
 
او با ذکر این مطلب که آرامستان بهشت معصومه از سال ۵۴ و در ۱۰۰ هکتار در فاز نخست راه‌اندازی شده است، گفت: این قبرستان امروز بخش مهمی از ظرفیت دفن متوفیان را تامین می‌کند.
 
بهشتی در پایان اظهارکرد: جمعیت هسته مرکزی شهر در ۲۰ سال گذشته از ۷۵ هزار تن به ۴۵ هزار کاهش‌یافته که نشان از بی‌توجهی به بافت فرسوده شهری در طرح‌های توسعه شهری و احداث مسکن مهر بوده است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری شفقنا  ،تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت   1399،کدخبر: 929745،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین