پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
فرماندار قم ساماندهی محله اسماعیل‌آباد به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان قم را یکی از اولویت‌های استان اعلام کرد و گفت: این محله خارج از محدوده شهر نبوده و باید ساماندهی آن هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
شعار سال :  مرتضی حیدری پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی محله اسماعیل‌آباد و طرح ساماندهی این منطقه اظهار داشت: تمام اطلاعات و پیشنهادات خود که مبتنی بر ساماندهی این محدوده از شهر است را در جلسه‌ای که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار می‌شود داده‌ایم و منتظر آن هستیم که صورت‌جلسه و تصمیمات آن بیرون بیاید.

فرماندار قم ساماندهی محله اسماعیل‌آباد به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان قم را یکی از اولویت‌های استان اعلام کرد و افزود: این محله خارج از محدوده شهر نبوده و باید هر دستگاه برابر مقررات و ضوابط وظیفه اصلی خودش را انجام دهد.

حیدری ابراز کرد: اسماعیل‌آباد در منطقه ۵ شهرداری جنب ریل راه‌آهن و در ضلع جنوب شرقی محله شهر قائم و در مسیر مسجد مقدس جمکران واقع‌شده و قریب به ۴ دهه قبل توسط مهاجران به‌صورت غیرقانونی تصرف شد.

فرماندار قم با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد ساکنان این محله ایرانی هستند و نوع مالکیت اراضی دولتی، اوقافی و تصرفی است، ادامه داد: این محله از خدمات چندانی برخوردار نبوده و خانه‌های غیراستاندارد در آن بناشده و فاقد اماکن مذهبی، درمانی و آموزشی است.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذشده مقررشده، با کمک خیرین تعدادی از ساکنان اسماعیل‌آباد را که از روی ناچاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی در این محدوده مستأجر هستند را ساماندهی کنیم؛ باید از منابع اختصاص داده‌شده استفاده کرده و ۵۰ واحد مسکونی برایشان ساخته شود.

حیدری بر لزوم پیگیری و اقدام به‌موقع جهت ساماندهی ساکنان محله اسماعیل‌آباد تأکید و تصریح کرد: به لحاظ زیرساختی این محله دارای مشکلات بسیاری بوده و خدمات به آن داده نشده است، به شرکت آب و فاضلاب تکلیف کرده‌ایم روکش کمتر از ۵۰۰ متر از لوله فاضلاب این محله را در اولویت قرار دهند.

فرماندار قم با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی محله اسماعیل‌آباد گفت: رهاسازی فاضلاب در این محله سبب بروز شیوع بیماری و مشکلات بهداشتی شده و سیما و منظر این منطقه را برهم زده است؛ بنابراین تکلیف کرده‌ایم که تعویض روکش لوله فاضلاب آن در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم محرومیت‌زدایی محله اسماعیل‌آباد قم اظهار کرد: این منطقه برابر قانون جزو اموال و اراضی شهرداری بوده و باید جا‌هایی که تصرف‌شده را از تصرف متصرفین درآورد و برای کل محرومینی که مکلف به ارائه خدمات در این منطقه هست خدمات ارائه دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com، ۲۳۳۸۳۴۲
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین