پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
بزرگترین تندیس یادبود مقاومت مردم کردستان در هشت سال جنگ تحمیلی توسط «هادی ضیاء الدینی»، مجسمه ساز کردستانی ساخته و در پارک جنگلی آبیدر سنندج نصب شده است.
شعارسال:بزرگترین تندیس یادبود مقاومت مردم کردستان در هشت سال جنگ تحمیلی توسط «هادی ضیاء الدینی»، مجسمه ساز کردستانی ساخته و در پارک جنگلی آبیدر سنندج نصب شده است.

مضمون این تندیس یادبود مقاومت مردم کُردستان در هشت سال جنگ تحمیلی است. ساخت این مجسمه که با فیگور پدر و دو فرزند شهیدش است، دو سال طول کشیده است. این مجسمه به صورت پنج قطعه سه متری و از جنس ورق فلز بوده که ارتفاع آن ۱۵ متر و فونداسیون آن نیز هفت متر است. ساخت این پیکره اعتراضی علیه اقدامات غیرانسانی و خلاف قوانین بین‌المللی نسبت به مردم بی‌گناه  و غیرنظامی کُرد توسط دیکتاتور عراق است. به گفته کارشناسان این مجسمه بزرگترین پیکره ساخته شده در ایران است.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری ایسنا   ،تاریخ انتشار:  9 اردیبهشت   1399،کدخبر: 99020906495،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین