پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
خانه همیشه محلی برای آرامش و آسایش بوده؛ و این را در بیشتر خانه‌های قدیمی که میان باغی بودند و معماری سنتی داشتند می‌توان حس کرد آن‌ها پر از حس و حال خوب‌اند درخت، گل و حوض جزیی جدایی ناپذیر از هر خانه‌ای بوده اند. این گزارش خانه‌هایی در شهر کرمان را نشان می‌دهد که هنوز سبزند و به رنگ روح زندگی.

شعار سال :خانه همیشه محلی برای آرامش و آسایش بوده؛ و این را در بیشتر خانه‌های قدیمی که میان باغی بودند و معماری سنتی داشتند می‌توان حس کرد آن‌ها پر از حس و حال خوب‌اند درخت، گل و حوض جزیی جدایی ناپذیر از هر خانه‌ای بوده؛ ولی با گسترش شهرها و رشد بی‌رویه ساختمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده دیگر آن حس خوب از ساختمان رفته همه سرد و بی روح‌اند و فقط چهاردیواری برای استراحت و خواب شده‌اند و در شهر کمتر خانه‌های را می‌بینی که هنوز دیوار و درب‌اش پر از گل و سبزه و طراوات است. تک ساختمان‌های قدیمی که به جا مانده و دیوارشان پر از گل است طرفداران زیادی دارند انگار انسان امروزی دنبال گمشده‌ای در گذشته خود است که آرامشش را به او می‌داده؛ زندگی ماشینی شهری گلها را در آجر و سنگ غرق کرده و رشد روزبه روز برج‌ها جایی برای گل و درخت نگذاشته و این میراث زیبای گذشتگان در حال از بین رفتن است. این گزارش خانه‌هایی در شهر کرمان را نشان می‌دهد که هنوز سبزند و به رنگ روح زندگی.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:11اردیبهشت1399،کد خبر: 99021108032،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین