پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
باید کمیسیونی ویژه در مجلس آینده "تعارض منافع"در وزارت بهداشت را به عنوان زخمی کهنه،عفونی و عمیق بررسی کند،تعارض منافع به نابودی سلامت،ناکارآمدی حکومت،نابودی تولید،رقابت،انگیزه و حقوق جامعه و رواج گزارشات جعلی و فریبنده منجر می شود.

شعار سال:باید کمیسیونی ویژه در مجلس آینده "تعارض منافع"در وزارت بهداشت را به عنوان زخمی کهنه،عفونی و عمیق بررسی کند،تعارض منافع به نابودی سلامت،ناکارآمدی حکومت،نابودی تولید،رقابت،انگیزه و حقوق جامعه و رواج گزارشات جعلی و فریبنده منجر می شود.

این کمیسیون قطعا نمی تواند کمیسیون بهداشتی باشد که اگر نگوییم خود مبتلا به تعارض منافع است و نخواسته، حداقل زمان ثابت کرده است که نتوانسته و باید آراده ی مجلس به کار آید.

تا کی می توان تصویب قوانین و تصمیمات آموزشی و نظارتی و مرتبط با کیان مردم و مملکت را سپرد دست کسانی که به شدت تعارض منافع در آنها متصور است.


به راستی آیا مسئولان نطام نباید از خود بپرسند که تا کجا می شود به واردات بی رویه تکنولوژی، دارو، ملزومات مصرفی و توسعه ی مراکز زیبایی و تبلیغات وسوسه انگیز و بی معنا و جاهلانه و مردم فریب زیبایی و .‌‌‌ ادامه داد...


آیا وقت آن فرا نرسیده تا به آن بیاندیشیم چه بر ما رفته که پزشک عمومی ما از میدان داری و ریگلاتوری و دروازه بودن در نظام سلامت خارج و رشته های علوم پایه یکی بعد از دیگری دچار سرخوردگی می شوند...


آیا وقت آن فرا نرسیده که بنیان تعارض منافع را در سیستم سلامت ریشه کن کنیم و با حفظ استقلال گروه های علمی و رعایت عدالت در سپردن فرصت و توزیع منابع و .... به خود بیاییم و به تراژدی تلخ عدم اجرای پزشک خانواده پایان دهیم؟!

مهدی اسفندیار

کارشناس مجری رادیو سلامت و دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

این یادداشت دیدگاه شخصی نگارنده است و ربطی به مواضع سایت شعار سال ندارد.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین