پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
بحران کرونا کمر بسیاری از کسب وکارها را خم کرد؛صنوفی که در شهرستان‌های گردشگرپذیر نظیر طرقبه شاندیز هستند، بیشتر از بقیه اصناف آسیب دیدند و درمیان کسب وکارهایی که آسیب قابل توجهی از این بحران دیدند، مجموعه رستوران‌ها و باغ تالارهایی که در شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت می‌کنند، وضعیت حادتری دارند.

شعار سال:بحران کرونا کمر بسیاری از کسب وکارها را خم کرد؛صنوفی که در شهرستان‌های  گردشگرپذیر نظیر طرقبه شاندیز هستند، بیشتر از بقیه اصناف آسیب دیدند و درمیان کسب وکارهایی که آسیب قابل توجهی از این بحران دیدند، مجموعه رستوران‌ها و باغ تالارهایی  که در شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت می‌کنند، وضعیت حادتری  دارند. با این که در اولویت سلامت مردم  بر تمام  امور دیگر هیچ شکی نیست و تصمیم بر تعطیلی  رستوران‌ها و باغ ‌تالارها  تصمیمی  کارشناسی شده و در جهت مهار و پیشگیری  بیماری کروناست اما از سوی دیگر ضرورت اقدامات حمایتی برای افرادی که بیکار شدند یا آسیب‌های جدی مالی از این بحران دیدند، بر کسی پوشیده نیست.طبق آمار رئیس اتاق اصناف طرقبه شاندیز در بحران کرونا 15 تا 17 هزار نفر از  اصناف این شهرستان بیکار شدند که 10 هزار نفر  در صنف رستوران و باغ تالار هستند.
وعده بیمه بیکاری محقق نشد
به گزارش خراسان رضوی، رئیس اتحادیه رستوران‌داران   و تالارداران طرقبه شاندیز  با اشاره به این‌که همچنان بعد از گذشت دو ماه کلیه رستوران‌ها و کافه‌ها در سطح این شهرستان تعطیل هستند، می گوید:به‌تازگی مجوز ارائه غذای بیرون‌بر به رستوران‌ها داده شده است؛ اما این اقدام دردی را از ما دوا نمی‌کند. بلبل عنبران  تاکید کرد: بیشتر همکاران ما در آستانه ورشکستگی هستند. اگر هر چه زودتر از سوی دولت به اصناف این شهرستان به ویژه به صنف رستوران‌داران و باغ تالارها کمکی نشود، قطع به یقین شاهد جمع‌آوری بسیاری از رستوران‌ها ، تالارها و کافه‌های موجود در این شهرستان طی یک تا دوماه آینده خواهیم بود  و کالاهای انبار شده نیز در آستانه فاسد شدن است .بلبل عنبران تصریح کرد:طبق قراری که بین ما و اداره کار شهرستان گذاشته شد، تصمیم گرفته شد با پرداخت حق بیمه پرسنل در پایان اسفند ماه سال گذشته به تمام کارگران بیکار شده بیمه بیکاری پرداخت شود اما تا الان خبری ازپرداخت بیمه بیکاری نیست و کارگران ما برای تامین مخارج زندگی خود با مشکل روبه‌رو هستند.
25 میلیارد تومان خسارت روزانه
همچنین حسینی، فرماندار طرقبه شاندیز،   با بیان این‌که در شهرستان طرقبه شاندیز پنج هزار واحد صنفی فعال است، خاطر نشان کرد: این واحدهای صنفی برای 25 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده بودند.وی افزود: در جلسه‌ای که  با حضور مسئولان برگزار کردیم،  از جمله  مصوبات جلسه بخشودگی مالیات بر مشاغل اصناف بود؛ در این جلسه رئیس اداره مالیات طرقبه شاندیز قول مساعد داد تا سرانه مالیات را در این شهرستان کاهش دهد. همچنین قرار شد اتحادیه املاک طی جلسه‌ای که با مالکان واحدهای صنفی برگزار خواهد کرد، از موجران تقاضای بخشیدن تمام یا بخشی از مبلغ اجاره‌بها را داشته باشد تا همه یا قسمتی از مبلغ اجاره‌بها در ایام تعطیلی واحدهای صنفی به مستاجران بخشیده شود یا در خصوص وصول آن صبر کنند. وی در ادامه سخنانش به بخشودگی مالیات سه ماهه اصناف شهرستان از سوی اداره مالیات اشاره کرد و عملیاتی شدن تمام این وعده‌ها را منوط به پیگیری‌های لازم از طرف مسئولان ذی‌ربط دانست و افزود: طی تماسی که با  استاندار  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم ،نظرات بر این اساس بود که باتوجه به این‌که در سطح رستوران‌ها امکان رعایت تمامی موارد پروتکل‌های بهداشتی نیست و امکان اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا با بازگشایی این رستوران‌ها دور از انتظار نیست، تا اطلاع ثانوی همچنان رستوران‌ها تعطیل خواهند بود.حسینی  گفت : از بابت تعطیلی رستوران‌ها وباغ تالارها روزانه 25 میلیارد تومان به صنف رستوران‌داران و باغ‌تالارهای ما در این شهرستان خسارت وارد می شود.  وی درباره شکایت اصناف از بانک‌ها مبنی بر پرداخت نشدن مبالغ وام‌ها از سوی بانک‌ها تصریح کرد : این موارد باید به صورت موردی و خاص بیان شود که کدام بانک به تعهدات خود عمل نکرده است تا هم ما در فرمانداری شهرستان و هم رئیس دادگستری پیگیر تحقق مطالبات آن‌ها باشیم . وی گفت: خوشبختانه استاندار  طی تماس‌های تلفنی در جریان شرایط ویژه اصناف این شهرستان قرار گرفتند و اعلام آمادگی کردند ازسوی استان کمک‌های لازم در این زمینه هر چه زودتر محقق شود.
ورشکستگی در صورت تحقق نیافتن بسته‌های حمایتی دولت
نمکیان رئیس اتاق اصناف طرقبه شاندیز با بیان این که در مجموع 25 هزار واحد صنفی دراین شهرستان مشغول به اشتغال‌زایی بودند، خاطر نشان کرد : متاسفانه حدود 15 تا 17 هزار نفر با تعطیلی این واحد‌های صنفی بیکار شدند و لازم است اشاره شود که حدود 10 هزار نفر از این افراد بیکار شده در حوزه رستوران‌ها و باغ‌تالارها مشغول فعالیت بودند . وی تاکید کرد:تاکنون در زمینه کمک به اصناف هیچ اقدامی انجام نگرفته است . نمکیان متذکر شد: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از کارگرهایی که بیکار شده‌اند،از بیمه بیکاری استفاده نکرده‌اند؛ در حالی که طبق آمار  بیش از یک‌هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.مسئول روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز، درباره پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده به علت کرونا گفت:کارگران بیکار شده از کار به علت شیوع کرونا، درخواست پرداخت بیمه‌ بیکاری را داده‌اند اما هنوز پرداختی در این خصوص انجام نشده است زیرا پرداخت بیمه بیکاری از تهران به صورت مستقیم و متمرکز انجام می‌شود و هنوز در این زمینه اقدامی نشده است و انجام آن در دست استان نیست .

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازروزنامه خراسان ، تاریخ 16 اردیبهشت 1399،کدخبر: 695335،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین