پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برخی از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها غیر قانونی است و باید این مصوبات براساس قوانین و مقررات کشور باشد.

شعارسال : حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری بابل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: متاسفانه شوراهای اسلامی شهرهای کشور مصوباتی دارند که بدون کارشناسی و بهره گیری از کارشناسان حقوقی است و می طلبد که این مجامع، با بهره گیری از حقوقدانان کارآمد این امر را محقق کنند.

وی اظهارداشت: ماهانه 15 مصوبه شوراهای شهرها از سوی دیوان عدالت اداری ابطال می شود .

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از شهرداری های کشور نیز وظایف خودشان را به خوبی انجام نمی دهند و در ابتدای امر باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند و نگذراند کاربه کمیسیون ماده 100 بکشد و نظارت دقیق تری در ساخت و سازها داشته باشند.

منتظری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری دارای 50 شعبه بدوی و 15 شعبه تجدید نظر است گفت: سالانه 120 هزار پرونده ، بدون پرونده های تجدید نظر به دیوان عدالت اداری ارسال می شود.

وی اضافه کرد: این حجم بالای پرونده ها دیوان عدالت اداری را با مشکل مواجه کرده است و همه باید تلاش کنیم تا شورا ها ، شهرداری و اداره های تخلفات کمتری داشته باشند تا میزان شکایت از آنها کاهش یابد.

وی اظهارداشت: متاسفانه در استان مازندران از سال 91 تاکنون، 12 هزار و 851 پرونده به دیوان عدالت اداری ارسال شده است که این آمار بسیار بالاست و برای استانی همچون مازندران قابل قبول نیست.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: در نظام اسلامی همه باید تلاش کنیم که فساد اداری ، کم کاری کارکنان دولت و رشوه خواری در جامعه ریشه کن شود و همه به این باور برسیم که مردم ولی نعمت مان هستند و هر چه به آنها خدمت کنیم ، کم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت نسیم نیوز ، تاریخ انتشار چهارشنبه 13 آبان 1394 ، کد مطلب : 17919 : www.nasim-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین