پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
با وجود افزایش ۵۰ درصدی فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری این افزایش امتیازات برای کتابداران شاغل نهاد کتابخانه‌های عمومی اعمال نشده است، این موضوع گلایه کتابداران را به دنبال داشته و تاکنون پیگیری‌هایی در این خصوص نیز انجام شده است. تعداد این کتابداران که از حقوق مذکور محروم شده اند، حدود ۷ هزار نفر است.
شعار سال: با وجود افزایش ۵۰ درصدی فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری این افزایش امتیازات برای کتابداران شاغل نهاد کتابخانه‌های عمومی اعمال نشده است، این موضوع گلایه کتابداران را به دنبال داشته و تاکنون پیگیری‌هایی در این خصوص نیز انجام شده است. تعداد این کتابداران که از حقوق مذکور محروم شده اند، حدود ۷ هزار نفر است.

پیش از این چند نماینده مجلس موضوع را پیگیری کرده و از وزیر ارشاد نیز در این باره سوال کرده بودند. اما گویا این پیگیری‌ها هم هیچ نتیجه‌ای تاکنون نداشته.

اخیرا نیز جمعی از کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی کشور یادداشتی خطاب به محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشته اند که متن آن به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر نوبخت
معاون محترم رئیس جمهور
با سلام و احترام
ما جمع کثیری از کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم، که متاسفانه از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستیم. در تازه‌ترین اجحافی که در حقمان شد، بحث افزایش حقوق ۵۰ درصدی به بهانه «نهاد عمومی غیر دولتی» بودن به کتابداران تعلق نگرفت. این در حالی است که بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و تمام سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این افزایش حقوق بهره بردند. متأسفانه صدای ما به جایی نرسیده است.

از شما خواهشمندیم ما را یاری کنید و انعکاس صدای ما در دولت محترم باشید، تا بلکه ما هم بتوانیم به حقوق از دست رفته خویش برسیم.

اگر کتاب و مطالعه در فرهنگ سازی کشورمان موضوع فوق العاده مهمی است که هست، آیا کتابداران به عنوان سکانداران کتاب و کتابخوانی نباید از حداقل حقوق برای داشتن انگیزه‌های متعالی‌تر برای ارتقاء این فرهنگ برخوردار باشند؟

جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور
۱۷ اردیبهشت ۹۹

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1399، کد خبر: 549269، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور وخیم شده است.هیچ حمایتی هم از این صنف صورت نمی گیرد.اگر دانایی را از ملتی بگیرند دیگر چیزی برای ادامه نخواهد داشت.مسئولان فکری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین