پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
درباره علت چشم رنگی بودن، بد نیست بدانید این افراد دارای نوعی عارضه به نام هتروکرومیا (Heterochromia) هستند که عمدتا نیز در عنبیه چشم آن ها رخ می دهد و صرفا مربوط به انسان نیست! البته رنگ پوست و مو نیز از این قاعده مستثنا نیست. جالب است بدانید این اتفاق در حیواناتی مانند گربه و سگ و حتی اسب ها نیز وجود دارد و آن ها نیز به عارضه ی هتروکرومیا (Heterochromia) دچار می شوند.

شعار سال: هر ساله 31 اردیبهشت روز چشم رنگی ها است و در جهان این روز را جشن می گیرند. از جشن هایی که در این روز برگزار می ‌شود، می ‌توان به دورهمی چشم رنگی ها اشاره کرد که در نتیجه به گفتگو و آشنایی با یکدیگر و عکس و معاشرت ختم می شود.

 

روز چشم رنگی ها چه روز است؟

 

اما درباره علت چشم رنگی بودن، بد نیست بدانید این افراد دارای نوعی عارضه به نام هتروکرومیا (Heterochromia) هستند که عمدتا نیز در عنبیه چشم آن ها رخ می دهد و صرفا مربوط به انسان نیست! البته رنگ پوست و مو نیز از این قاعده مستثنا نیست. جالب است بدانید این اتفاق در حیواناتی مانند گربه و سگ و حتی اسب ها نیز وجود دارد و آن ها نیز به عارضه ی هتروکرومیا (Heterochromia) دچار می شوند.

 

علت ابتلا به هتروکرومیا (Heterochromia) ممکن است موروثی باشد یا به دلیل اختلالات ژنتیکی و یا حتی بیماری های متفاوتی باشد. اما در اغلب موارد هتروکرومیا (Heterochromia)به دلیل وفور یا کمبود ماده ای به نام ملانین (Melanin) رخ می دهد!

 

اما در ادامه به مناسبت روز جهانی چشم رنگی ها یا هتروکرومیا (Heterochromia)، تصمیم داریم از چشم رنگی بیشتر بدانیم!

 

انواع مختلف چشم رنگی ها

لازم به بیان است در هتروکرومیای کامل (Complete Heterochromia) رنگ یک عنبیه با دیگری متفاوت است! در هتروکرومیای مقطعی (Sectoral Heterochromia) بخشی از یک عنبیه با بخش دیگر آن همرنگ نیست! و در هتروکرومیای مرکزی (Central Heterochromia) اطراف مردمک چشم، با رنگی متفاوت از عنبیه به شکل پرتوهای نور دیده می شود.

 

چشم رنگی های معروف در دنیا!

شاید جالب باشد که بدانید افراد مشهوری نیز در دنیا وجود دارند که دارای هتروکرومیا و چشمانی با رنگ متفاوت هستند! از این جمله می توان به افراد زیر اشاره کرد:

 

مایکل فلتلی (Michael Flatley): که در زمینه رقص یک پادشاه محسوب می شود! او دارای چشمانی سبز و آبی است.


میلا کونیس (Mila Kunis): بازیگر آمریکایی؛ و برنده ی جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم قوی سیاه (Black Swan). چشم چپ او سبز و چشم راست وی نیز قهوه ای است.


کریستوفر واکن (Christopher Walken): هنرپیشه آمریکایی – اسکاتلندی سینما و تئاتر؛ او دارای چشمان آبی و عسلی است.


کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland): بازیگر، تهیه کننده و کارگردان کانادایی؛ هنرنمایی او در نقش جک باور (Jack Bauer) در سریال ۲۴ یکی از کارهای به یادماندنی و ایده آل وی است. بد نیست بدانید یکی از چشمان او سبز و دیگری آبی است.


جین سیمور (Jane Seymour): بازیگر انگلیسی و ازیگر نقش دکتر کوئین در سریال پزشک دهکده! که دارای چشمانی قهوه ای و عسلی است.


دن اکروید (Dan Aykroyd): کمدین، بازیگر و فیلم نامه نویس کانادایی؛ اودارای چشمانی قهوه ای و عسلی است.


کیت باسورث (Kate Bosworth): بازیگر آمریکایی؛ یکی از چشمان وی آبی و دیگری عسلی است.
سایمون پگ (Simon Pegg): بازیگر انگلیسی؛ او چشمانی آبی دارد و بخش هایی از عنبیه وی نیز به رنگ قهوه ای است!

 

روز چشم رنگی ها چه روز است؟

فال چشم رنگی ها

شناخت شخصیت افراد‌ از روی رنگ چشم، گزینه جد‌ید‌ی است که د‌ر روابط انسانی بی تاثیر نبود‌ه است و چنانچه د‌رست به کار رود‌، مشکلات زیاد‌ی را حل خواهد‌ کرد‌! مطلب زیر که توسط یکی از انجمن های اینترنتی عربی منتشر شد‌ه است، به بررسی انواع رنگ چشم و نیز شخصیت د‌ارند‌گان آن ها می پرد‌ازد‌.

رنگ چشم سبز

رنگ چشم سبز ، نشان د‌هند‌ه ی آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراد‌ه ‌ای بالا د‌ارند‌! د‌ر تصمیم ‌گیری ‌ها، خیلی محکم عمل می‌ کنند‌ و تا حد‌ی خود‌ رای و مغرور نیز هستند‌. این افراد‌، اعتماد‌ به نفس بالایی د‌ارند‌ و تا آخرین توان خود‌ به د‌یگران کمک م ‌کنند‌.

رنگ چشم آبی

د‌ارند‌گان چشم های آبی، د‌ارای نگاهی عمیق هستند‌ و شخصیتی حساس د‌ارند‌! این افراد‌ به راحتی فکر و نظر خود‌ را به د‌یگران تحمیل می کنند‌.

رنگ چشم مشکی

صاحبان چشمان مشکی ، انسان هایی رویایی هستند‌ که د‌ر فضای شاعرانه‌ ای زند‌گی می ‌کنند‌ و همچنین بسیار د‌ست و د‌ل باز هستند! بسیار سعی می کنند‌ با هر چه که د‌ارند،‌ به د‌یگران کمک کنند‌. این افراد‌ همچنین د‌ارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند‌!

رنگ چشم قهوه ای

چشم قهوه‌ ای ، سمبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره ‌تر باشد‌، مهر و محبت صاحب آن نیز بیشتر است. چشم قهوه ای ها، بسیار خونسرد‌ هستند‌ و هر چه را که می خواهند،‌ به راحتی تصاحب می کنند‌.

رنگ چشم خاکستری

صاحبان چشم های خاکستری، د‌و د‌سته هستند‌. یا از شخصیتی آرام برخورد‌ار هستند و یا شخصیتی عصبی و انقلابی د‌ارند‌، ولی د‌ر مجموع انسان هایی سرسخت و سنگین د‌ل هستند‌.

رنگ چشم عسلی

با وجود‌ اینکه چشم ‌عسلی ها ، انسان هایی خوش قلب هستند‌ ولی با د‌یگران صریح نیستند‌. این افراد‌ همیشه به د‌نبال د‌وست می گرد‌ند‌. چشم عسلی ها معمولا از کود‌کی روی پای خود‌ می ایستند‌ و د‌وست ند‌ارند‌ به د‌یگران تکیه کنند‌!

 

روز چشم رنگی ها چه روز است؟

 

شعر برای چشم رنگی ها

روز جهانی چشم رنگی رو فقط به « #پررو_قرنیه_مشکی ها » تبریک میگم

 

روز چشم رنگی ها چیه دیگه؟ مگه قهوه ای و مشکی رنگ نیستن؟ فقط باید آبی یا سبز رو جزو رنگا حساب کنیم؟

روز جهانی چشم رنگی ها مبارک به جز رنگ قهوه ای

 

حالا که ما چشم قهوه ای هارو چشم رنگی حساب نمی کنید، بذارید ۱ خرداد بشه روز جهانی مو فرفری ها زخمی تووووون میییییییکنم حالا وایسا ۱ خرداد بشه!

 

به چشم هایت بگو نگاهم نکنند نازنین

بگو وقتی خیره ات می‌شوم سرشان به کار خودشان باشد!!

نه که فکر کنی خجالت می کشم ها نه

حواسم نیست عاشقت می ‌شوم…

 

به زمین بگو مرا به خود نگیرد!!

من!

از جاذبه چشم های توست که نمی افتم دوستت دارم…

 

پیش از من و تو لیل و نهاری بوده است / گردنده فلک نیز بکاری بوده است

هرجا که قدم نهی تو بر روی زمین / آن مردمک چشم‌نگاری بوده است

خیام

 

دو چشمش بسان دو نرگس بباغ / مژه تیرگی برده از پر زاغ

فردوسی

 

از غم که چشم‌های تو لبریز می‌شود / انگار فصل‌ها همه پاییز می‌شود

تلفیق چشم شیر و غزال است چشم تو / چون با غرور و عشق گلاویز می‌شود

موسوی گرمارودی

 

چشمم چو به چشم خویش چشم تو بدید / بی چشم تو خواب چشم از چشم رمید

ای چشم همه چشم به چشمت روشن / چون چشم تو چشم من دگر چشم ندید

مهستی گنجوی

 

تمام شهر از ایمان به کفر برگشتند / گناه چشم تو حالا به پای عکاس است؟

منصوره فیروزی

 

گنه از جانب ما نیست اگر مجنونیم / گوشه چشم تو نگذاشت که عاقل باشیم

سیدعلی صیدی طهرانی

 

برق چشم تو به هر بت بخورد می‌شکند / چه کسی دیده بتی با هنر بت‌شکنی

عمران میری

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت راهبرد معاصر، تاریخ 31اردیبهشت 1399 ،کدخبر:43410، www.rahbordemoaser.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین