پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
نمایندگان مجلس یازدهم در حالی تا چند روز دیگر افتتاحیه دوره یازدهم را برگزار می کنند که بهتر است به جای دخالت در امور اجرایی و همچنین عزل و نصب ها در فکر اجرایی کردن وعده هایی باشند که پیش از این به مردم داده اند.
شعار سال: در روز‌های گذشته منتخبان مجلس دهم با گرفتن عکس‌های سلفی و یادگاری به کار خود پایان دادند، تا فرصت و زمان در اختیار نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای خدمت به مردم در بهارستان فراهم شود.
در همین رابطه منتخبان بهارستان بر اساس قانون وظایف مختلفی از جمله قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را بر عهده دارند.
در طول سالیان مختلف تا امروز به دلیل مسائل مختلفی از جمله رقابت‌های سیاسی و گروهی، قومی و قبیله ای، و همچنین عمل به وعده‌های انتخاباتی، و وام دار بودن به اشخاص و افراد مختلف و صاحبان قدرت و ثروت نمایندگان مجلس فراتر از وظایف قانونی خود، در حوزه‌ای به نام عزل و نصب‌ها ورود یا در صدد گماشتن افرادی همسو با سیاست‌های خود در دستگاه‌ها و مدیریت اجرایی استان بودند.
در رابطه با این موضوع هرچند قانون وظیفه منتخابان را مشخص کرده است، اما مشاهده می‌شود منتخبان با نادیده گرفتن وظیفه اصلی خود به نوعی آغازگر بی نظمی می‌شوند، این موضوع در مناطق جغرافیایی با بافت‌های عشیره‌ای و قومی سبب به وجود آمدن رقابت‌های ناسالم، از بین رفتن زمینه‌های رشد علمی و کاهش آگاهی و نبود فرصت‌های برابر، ودامن زدن به مسائل مختلفی مانند سنت گرایی ناصحیح برخاسته از تعصب قبیله‌ای می‌شود.
از جمله علت‌های دیگر که می‌تواند سبب دخالت نمایندگان مجلس در سایر بخش‌ها شود، موضوعی تحت عنوان تقلید است، به عنوان مثال فلان نماینده برای توجیه اشتباه خود بیان می‌کند این رویه در هر دوره توسط منتخبان بهارستان دنبال می‌شود و سعی بر به کارگرفتن نیرو‌های خود دارد، این موضوع جز تفسیری اشتباه و توجیه نامناسب چیز دیگری را بیان نمی‌کند.
به طور کلی باید گفت اگر قرار است مدیر ارشد اجرایی استان تسلیم خواسته‌های نمایدنگان باشد، نوعی عقب نشینی است که در برابر خواسته‌های خلاف وظایف منتخبان تسلیم شده است.
از طرفی اگر قرار بر تغییر و تحول و دخالت منتخبان در عزل و نصب‌ها است، هر چند این دخالت با وظایف آن‌ها تناسبی ندارد، اما کدام وزنه و نیروی موفق قرار است به کار گرفته شود تا زمینه رشد و تغییر در امور شهرستان و استان مشاهده شود؟ به طور کلی کدام تضمین وجود دارد که فرد جدید بتواند پاسخگوی مسوولیت برعهده گرفته باشد؟
در شرایط حاضر و در سال پایانی عمر دولت، به نظر می‌رسد بیشترین تمرکز منتخبان مردم باید اتخاذ قوانین راهگشا جهش تحقق شعار سال به منظور رشد و توسعه در اقتصاد و معیشت باشد، و تمرکز بر عزل و نصب‌ها می‌تواند فرصت سوزی و اتلاف زمان خدمت به مردم باشد.
باید اشاره کرد میزان مقاومت و ایستادگی استاندار استان در برابر دخالت‌های نامعقول منتخبان، تاثیر بسزایی در پیشبرد امورات اجرایی استان به سمت رشد و توسعه دارد، هرچند اگر در نقطه‌ای ضعف و توقفی مشاهده شود می‌توان بر طبق چارچوب‌های علمی و منطقی انتصاب صورت گیرد، از طرفی این موضوع به معنای آن نیست مدیریت ارشد استان در برابر خواسته نامعقول منتخبان تسیلم شده است، بنابراین باید دید و ماه‌های پیش رو کدام تغییر و تحولات در حوزه انتصابات رخ خواهد داد و چه میزان از این انتصابات در کمک به استان می‌تواند راهگشا باشد یا در اثر رقابت‌های ناسالم سیاسی و جناحی یا قومی و قبیله‌ای کدام تاثیرات منفی بر رشد و توسعه شهرستان‌ها یا کل استان مشاهده خواهد شد؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس، کد خبر: ۱۵۸۴۲۲، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹، www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین