پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
سید کاظم دلخوش اباتری نماینه صومعه‌سرا گفت: متاسفانه برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که از این پس در پروژه‌ها و امور، نمایندگان حق ورود ندارند. این خلاف قانون اساسی بوده، چرا که بنده و سایر نمایندگان به عنوان نماینده مجلس تا ۷ خرداد سال آینده نماینده هستیم. اگر اینطور باشد دولت نیز سال آینده سال آخر را سپری خواهد کرد و هیچکس نباید به دولت اهمیت دهد!رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه‌سرا درباره نامه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کرده و آن را پیگیری کند.

شعار سال: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه‌سرا درباره نامه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کرده و آن را پیگیری کند.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینه صومعه‌سرا در در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه با استناد به برخی از اصول قانون اساسی که همگی به جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره داشته گفت: در اصول ۶۲ و ۶۳ قانون اساسی درباره مدت نمایندگی مجلس تصریح شده که نمایندگی مجلس ۴ سال تمام است.

واکنش نمایندگان به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص ممانعت از ورود نمایندگان به امور اجرایی؟
وی افزود:متاسفانه برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که از این پس در پروژه‌ها و امور، نمایندگان حق ورود ندارند. این خلاف قانون اساسی بوده، چرا که بنده و سایر نمایندگان به عنوان نماینده مجلس تا ۷ خرداد سال آینده نماینده هستیم. اگر اینطور باشد دولت نیز سال آینده سال آخر را سپری خواهد کرد و هیچکس نباید به دولت اهمیت دهد!

نماینده صومعه‌سرا تاکید کرد:دولت حتما این تذکر را به استاندارانی که نامه اینچنین ابلاغ کرده اند، بدهد چرا که نماینده تا روز آخر نماینده مجلس است.

دلخوش خطاب به رئیس مجلس گفت: خواهش می‌کنم شما نیز درخصوص دفاع از حقوق ملت و دفاع از نمایندگان در این رابطه تذکر دهید، چرا که قانون مترقی اساسی کاملا زمان نمایندگی را مشخص کرده و نماینده ۳ سال نماینده نیست، بلکه این مدت ۴ سال است.

*درخواست قالیباف از «وحیدی»

در ادامه قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه‌سرا گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کند، ما مطلع شدیم نامه‌ای در تاریخ ۱۱ خردادماه با شماره ۱۰۰۰۱۶ به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده که این نکته آقای دلخوش در بند ۴ آن قید شده است، لذا آقای وحیدی به این نکته توجه کنند تا مشکلی ایجاد نشود. از نمایندگان نیز درخواست می‌کنم به همین تذکر کفایت کنند و ادامه بحث را من دنبال خواهم کرد.

همچنین قاسم جعفری نماینده دولت نیز در جلسه علنی در این باره اظهار کرد:حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

*عدم همراهی مدیران با نمایندگان موجب روی زمین ماندن کار‌ها شده

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نیز در نشست امروز با اشاره به نامه مذکور با استناد به ماده (۲۲) آئین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید در میان مردم حضور داشته باشند و ما نمایندگان در میان مردم حضور داریم. مردم نیز مشکلاتشان را با ما در میان می‌گذارند و آن کسی که باید پاسخگو باشد، دستگاه اجرایی است.

وی افزود:همان طور که سایر نمایندگان اشاره کردند برخی استانداران، مدیران را از همراهی با نمایندگان بازمی‌دارند و این باعث می‌شود کار مردم روی زمین بماند.

نماینده همدان همچنین با اشاره به بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس درباره حفظ شأن نمایندگان مجلس گفت: خواهش من این است که به وزیر کشور عنوان شود در خصوص مدیران تعیین تکلیف شود تا بن‌بست ایجاد شده حل شود و تصمیم‌گیری در خصوص مدیران انجام شود. یکی از استان‌هایی که در آن کار‌ها گره خورده، استان همدان است و کار در این استان پیش نمی‌رود.

*اظهارات معاون وزیر کشور خلاف قانون است/نمایندگان تا هفتم خردادماه نماینده هستند

بنابراین گزارش، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس هم با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در تذکری شفاهی، گفت: از صبح امروز که دستورالعمل وزارت کشور مطرح شد یک سوال در ذهن همه نمایندگان پیش آمده و آن این است که دولتی که خودش را ولایتمدار و قانون مدار می‌داند چرا خلاف قانون عمل می‌کند.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی، افزود:معاون وزیر کشور براساس چه مجوزی می‌آید و اینگونه اظهارات را بیان می‌کند؛ واقعا ما تعجب می‌کنیم دولتی که ادعای ولایتمداری دارد چطور به صراحت با قانون اساسی مخالفت می‌کند.

نماینده شازند در مجلس ادامه داد:نمایندگان مجلس تا ۷ خرداد ۱۴۰۳ نماینده بوده و هیچ کس اجازه ندارد مقابل آن‌ها بایستد و دولت را مقابل مجلس قرار دهد.

احمدی‌بیغش در پایان گفت:دولت ادعای قانون مداری دارد، اما خلاف قانون برخورد می‌کند لذا نمایندگان حتما این موضع گیری را در دستورکار استیضاح وزیر کشور قرار می‌دهند مگر اینکه وزیر کشور بیاید و رسما این موضوع را اعلام و پس بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۱۲۵۷۳، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین