پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
مهران مدیری نشان داده که بازیگر خوبی است و به راحتی می‌تواند آنچه را که نیست، «هست» نشان بدهد، طبقه‌ای را که نسبتی با آن ندارد، نمایندگی کند و از جریانی که خود عامل و پرچمدار آن هست، انتقاد کند!
شعار سال: در واقع «مهران مدیری» به خوبی می‌تواند «بازی» کند و این را مدیون تبحر خود در هواشناسی است؛ چه در برهه‌های سیاسی مختلف با تغییر پوزیشن تولید و نمایش و چه در حضور‌های متفاوت در آثار مختلف!

او حالا در مقام یک مجری-منجی در «دورهمی» در مخمصه‌ای گرفتار شده که خارج از سناریو‌های طراحی‌شده پیش آمده؛ او اصولا دوست دارد اوضاع را وخیم نشان دهد و طراحی سوالات و لحن پرسش‌هایش نیز طوری است که مخاطب او چاره‌ای جز همراهی ندارد و حتما با نظری که او در حال القای به مخاطب هست، همراهی می‌کند.

اما کنار هم گذاشتن دو برنامه اخیر او با حضور «مسعود فراستی» و «محمدرضا شریفی‌نیا» مهران مدیری واقعی را بیشتر نمایان کرد!

او درباره وضعیت سینما از مهمانانش سوال می‌پرسد و طوری بحث را مطرح می‌کند که همه بگویند "وضع خراب است و خوب نیست و فیلم‌ها فیلم نیستند و... " با چنین پاسخ‌هایی او در ظاهر یک منتقدِ مطلعِ دلسوز وارد بحث می‌شود و می‌پرسد «چرا اینطوری شده؟ چیکار باید بکنیم؟» گویی خودش هیچ نقشی در این سینما و یا ذائقه سازی سال‌های اخیر نداشته است!

اما اگر مخاطب خلاف خواسته او نظر بدهد؛ اینجاست که مهران مدیری به سرعت از موضوع عبور می‌کند و حتی انتقادات خودش را هم فراموش می‌کند؛ انتقاد از مشکلات فرهنگی مردم و ضعف سواد و اطلاعات عمومی و کتاب نخواندن و ...

به دو مورد اخیر دقت بفرمایید:
۱. مسعود فراستی از ساخت آشغال‌هایی در سینما یاد کرد که با اسپاسنر روی پرده می‌روند و نه فکر و ایده و دغدغه آنهم بدون رعایت ابتدایی‌ترین اصول سینما... مهران مدیری هم فاتحانه او را همراهی کرد و بادی به غبغب انداخت و همراه فراستی به فیلم‌های بسیاری تاخت و برق شوق در چشمانش نشست؛ بی آنکه به روی مبارک بیاورد که خودش هم "بازیگر" این فیلم‌ها بوده و هست و هم "سازنده‌اش! " و حتی از اسپانسر‌ها هم یادی نکرد که چگونه هزینه ساخت و بازی او در فیلم‌ها و سریال‌هایش را «میلیاردی» پرداخت می‌کنند و اغلب فکر بازگشت سرمایه هم نیستند!

۲. محمدرضا شریفی‌نیا، اما بازی را به هم زد؛ او گفت اوضاع سینما خیلی خوب است و نسبت به گذشته بهتر هم شده. شاخص درستی را هم نشان داد؛ حضور سینماگران جوان با انگیزه... مهران مدیری سکوت، نگاه و سوال بعدی!

خیلی سخت است کسی بازی شما را به هم بزند و شما پلن B نداشته باشید؛ سخت‌تر آنکه در نقشه خودتان طوری بازی کنید که خودتان هم باورتان شود که منتقد ساخت رحمان ۱۴۰۰ هستید!

دو برنامه اخیر دورهمی، تایید کرد مهران مدیری بازی را خوب بلد است؛ حتی اگر از شریفی‌نیا رو دست بخورد و نتواند خودش را بازسازی کند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1399، کد خبر: 1393604، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین