پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
تشخیص عینک آفتابی اصل از فیک کار ساده ای نیست و برای تشخیص آن نیاز به راهکارهایی است.
شعار سال: آیا راهی وجود دارد که ما بتوانیم این تشخیص را انجام بدهیم؟ در ادامه این پست به چندین راهکار اشاره شده است تا شما بتوانید در زمان خرید یک عینک اصل را خریداری نمایید. اگر شما هم می‌خواهید یک عینک آفتابی اصلی بخرید، با ادامه این پست با ما همراه شوید…

۱) عینکی که اصل باشد، شماره سریال دارد
یکی از ساده‌ترین راهکار‌های که شما می‌توانید به آسانی شناسایی عینک آفتابی اصل از فیک را انجام بدهید، استفاده از شماره سریال است. زمانی که عینک اصل باشد شماره سریال دارد و شما می‌توانید به وب سایت تولیدکننده عینک سری بزنید و شماره سریال را با شماره‌ی که در وب سایت درج شده، چک نمایید. دقت داشته باشید که عینک‌های که فیک هستند اصلا شماره سریال معتبری ندارند.
چگونه عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟
۲) مقاومت در برابر اشعه مضر خورشید در عینک‌های اصلی وجود داشته است
پزشکان بار‌ها گفته اند که از عینک‌های آفتابی اصل نمایید تا اشعه‌های مضر خورشید نتوانند به چشم هایتان آسیب بزنند. البته در رابطه با این موضوع نباید فراموش کنید که عینک فیک علاوه بر اینکه از چشم هایتان محافظت نمی‌کند بلکه به آن‌ها آسیب‌های جدی خواهد رساند. (سعی نکنید برای کمتر هزینه کردن از عینک‌های فیک استفاده کنید؛ عینک‌ها تنها جنبه زیبایی شان برای شما مهم نیست بلکه سلامت چشم هایتان در اولویت قرار دارد).
عینک آفتابی که اصل باشد، در برابر اشعه‌های مضر چشم هایتان محافظت می‌کند. هر چقدر که میزان جذب اشعه توسط عدسی عینک بالاتر باشد پس عینک باکیفیت‌تر خواهد بود.

۳) خرید از فروشگاه‌های معتبر را در اولویت قرار بدهید
بسیاری از ما همیشه این موضوع را مد نظر نمی‌گیریم و تقریبا هر جا که تخفیف به ما زیادتر بدهد پس از آنجا خرید می‌کنیم. تخفیف‌های زیاد معمولا برای وسوسه شدن مشتری‌ها صورت می‌گیرد و مشتری را ترغیب به خرید می‌کند، ولی در نظر داشته باشید برای یک عینکی که اصل باشد اصلا نمی‌توان تخفیف‌های زیادی در نظر گرفت. پس توجه داشته باشید که در زمان خرید عینک چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، حتما مرکز معتبری را برای خرید در نظر بگیرید.

۴) به فریم عینک آفتابی دقت کنید
یکی دیگر از موارد مهمی که نباید از آن غافل شوید فریم عینک است. اگر فریم عینکی پلاستیکی بود اصلا فکر نکنید که حتما عینک مورد نظر فیک است، چون برخی از تولیدکنندگان عینک‌ها از فریم‌های پلاستیکی استفاده می‌نمایند که بسیار ظریف و البته باکیفیت عالی هستند. شما می‌توانید با لمس عینک، به میزان کیفیتی که برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده است پی ببرید.

۵) به کیفیت عینک آفتابی دقت نمایید
اگر می‌خواهید عینک اصلی را با ساده‌ترین روش از عینک فیک تشخیص بدهید می‌توانید عینک را ببندید و از قسمت دسته آن شروع به چرخاندن کنید و خیلی آهسته چند بار به بالا و پایین بچرخانید اگر در چنین شرایطی صدای‌های مثل لقی و … شنیدید بدانید که عینک فیک است و اصلا عینکی که اصلی باشد اصلا چنین صدا‌های نخواهد داشت.

۶) توجه به بسته بندی عینک را فراموش نکنید
برخی از سازندگان برای عینک‌های خود از بسته‌های مخصوص استفاده می‌کنند که علاوه بر آن روش نگهداری و نکاتی که در رابطه با عینک وجود دارد را نیز در جعبه قرار می‌دهند حالا اگر عینکی که شما خریداری می‌کنید فیک باشد اصلا چنین بسته بندی‌های برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.
چگونه عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟
۷) شیشه‌های عینک را بخوبی چک نمایید
عدسی عینک با کیفیت هم از جنس شیشه‌ی و هم پلاستیکی ساخته می‌شوند و نمی‌توانیم بگوییم عدسی پلاستیکی است پس عینک فیک است و برعکس. البته عدسی اگر شیشه‌ی باشد نشان دهنده این می‌باشد که عینک مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر است، اما این روز‌ها حتی عینک‌های دیده می‌شوند که با وجود پلاستیکی بودن عدسی هایشان، اما واقعا با کیفیت هستند. شما می‌توانید در سمت راست شیشه، نام لوگوی شرکت سازنده عینک را مشاهده نمایید. اگر می‌خواهید عینک خوبی را خریداری کنید باید به تمامی موارد گفته شده دقت داشته باشید.

۸) با تست امواج می‌توانید کیفیت عینک را تخمین بزنید
اگر می‌خواهید از تست امواج استفاده کنید می‌توانید عینک را پشت کنترل تلویزیون یا ریموت بگیرید و بعد از کنترل تان استفاده نمایید. در صورتی که کنترل نتواند از عینک عبور کند نشان میدهد عینک شما فیک است.

۹) به علائم روی شیشه‌های عینک دقت کنید
برخی از مارک‌های عینک، علائمی را روی شیشه‌ها داشته اند که باید با دقت و نور بیشتری تشخیص داده شوند مثلا در مارک ray ban روی دو قطعه‌ی که بر روی بینی قرار می‌گیرد نشانه‌های وجود دارد که اگر عینک آن‌ها را نداشته باشد دلیل بر فیک بودن آن می‌باشد.

۱۰) انجام تست حرکت را فراموش نکنید
زمانی که شما عینک را در برابر یک صفحه طرح دار قرار بدهید نباید شکل‌ها به صورت کج و موج باشند این روش را برخی از فروشندگان معتبر برای تشخیص عینک اصلی از فیک برای مشتریان شان انجام می‌دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از مجله تکنولوژی زوم تک، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: _، zoomtech.org
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین