پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
ویروس هراس آور جهانی کرونا رحم ندارد، از نوزاد تا بزرگسال را در این کره خاکی درگیر خود می‌کند، این روز‌ها در کوچه پس کوچه‌های شهر، در بانک‌ها و نانوایی‌ها و دیگر اماکن با بی خیالی تمام قدم می‌زنیم و خرید می‌کنیم، اما از عاقبت تلخ بی خیالی هایمان غافلیم.
شعار سال: آمارهای منتشر شده از سایت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گویای این حقیقت تلخ است که ویروس منحوس کرونا همچنان بر اسب تندروی خود می تازد و زن و مرد پیر و جوان را به زانو در می آورد.

آمد و رفت های بی دلیل مان در کوچه های شهر و شرکت در مراسم عروسی، عزا و دیگر موراد آتش همه گیری کرونا را شعله ور تر می کند و همچنان گوش هایمان بدهکار هشدار های مسئولان بهداشت نیست.

اخبار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد رعب انگیز اعلام شد که شیب کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی روبه رو است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی رغم هشدار ها، همچنان شاهد حضور افراد در مکان های عمومی پر خطری همچون مراسم های تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی هستیم.

دکتر پرویز یزدان پناه ابراز داشت: افزون بر ۹۰ درصد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد در این مکان های پر خطر به ویژه حضور در مراسم ترحیم و عروسی به بیماری کرونا دچار شده اند.

یزدان پناه تاکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را در پی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست که از هر گونه تردد و سفر غیر ضرور به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروی از منزل خارج شوند، چنانچه به بیرون می روند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک و دستکش استفاده کنند.

محمد مهدی بانشی افزود: در روزهای اخیر مردم کهگیلویه و بویراحمد در رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضعیف عمل کرده اند و چنان می پندارند که این بیماری به هیچ وجه به این استان وارد نشده است.

وی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی تاوان سختی خواهیم داد که آن هم مرگ عزیزان مان خواهد بود و به سرنوشت استان خوزستان دچار خواهیم شد.

پس بهتر است به خاطر عزیزانمان هم شده به خود رحم کنیم و در خانه هایمان بمانیم و اندکی صبر داشته باشیم تا باز هم بتوانیم برای باری دیگر در جمع خانواده حضور پیدا کنیم.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۹۴۲ نفر رسیده است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399، کد خبر: 83809303، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین