پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
یک پژوهشگر آمریکایی سعی دارد الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را طوری آموزش دهد که بتوان ابتلا به کروناویروس را در نواحی فقیرنشین با کمک داده‌های ماهواره‌ای ردیابی کرد.

شعار سال: یک دانشمند آمریکایی برای کمک به هماهنگی بهتر در ردیابی شیوع کروناویروس در نواحی فقیرنشین، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را با داده‌های تلفن همراه و تصاویر ماهواره‌ای آموزش می‌دهد.

به نقل از فیوچریسم، هدف نهایی «جاشوا بلومنستوک» (Joshua Blumenstock)، پژوهشگر «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» (UC Berkeley)، شناسایی افراد مبتلا با کمک فعالیت تلفن همراه آن‌ها و بررسی نشانه‌های آشفتگی‌های اقتصادی است که با کمک تصاویر ماهواره‌ای ارزیابی می‌شوند.

بلومنستوک گفت: هدف من تنها یک چیز است؛ این که بررسی‌ها و داده‌های ماهواره‌ها و تلفن همراه را در اختیار دولت‌ها بگذارم تا شناسایی افراد مبتلا به کروناویروس، با دقتی بیش از گذشته انجام شود.

علاوه بر سازمان یافتن فعالیت دولت‌ها در نظارت و ارزیابی، فعالان حقوق انسانی نیز می‌توانند با کمک این فناوری، تلاش‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

بلومنستوک ادامه داد: باید تاکید کنم که آموزش دادن یک الگوریتم و ثبت تصاویر ماهواره‌ای نمی‌تواند یک راه‌حل فنی باشد و همه مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: کیفیت عملکرد این مدل‌های جدید یادگیری ماشینی، به داده‌هایی بستگی دارد که با آن‌ها آموزش داده می‌شوند. این مدل‌ها نمی‌توانند جایگزین روش‌های متداول نظارت و ارزیابی باشند، اما می‌توانند آن‌ها را تکمیل کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 15    خرداد    99، کد خبر:    409700، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین