پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
در پی اخطار روز گذشته ماهواره پاک‌ست، به‌دلیل انباشت بدهی ارزی صدا و سیما پخش شبکه سحر اردو روی این ماهواره از ساعتی پیش قطع شد. پاکست هشدار داده است در صورت عدم پرداخت بدهی صداوسیما، پخش شبکه آی‌فیلم انگلیسی را هم قطع خواهد کرد.
شعار سال: بدهی ارزی انباشت شده رسانه ملی به ماهواره پاک‌ست باعث شد صدای یک شبکه دیگر برون مرزی نیز خاموش شود. در پی اخطار روز گذشته ماهواره پاک‌ست، به‌دلیل انباشت بدهی ارزی صدا و سیما پخش شبکه سحر اردو روی این ماهواره از ساعتی پیش قطع شد.
 
 ماهواره پاکست اصلی‌ترین بستر مورد استفاده مردم هند و پاکستان و سایر کشور‌های حوزه شبه‌قاره برای دریافت شبکه سحر اردو است و با قطع آن،۵۰۰ میلیون مخاطب بالقوه اردو زبان در شبه قاره هند و پاکستان، از دریافت برنامه‌های این شبکه محروم شدند.

کانال 24 ساعته اردوزبان شبکه سحر از سال 1380 افتتاح شده و در زمره کانال‎های مجموعه رسانه‎ای شبکه سحر قرار گرفت. این کانال با برنامه‌های متنوع اعم از خبر، فیلم و سریال، مستند، کودک و خانواده و.. با موضوعات گوناگون سیاسی، دینی و معارفی، فرهنگی، سبک زندگی و اقتصادی و...، جمع کثیری از تماشاگران تلویزیون در شبه قاره هند را جذب خود کرده است.

برنامه‌های این شبکه با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی و تمدنی کشورمان با شبه قاره، معرفی ظرفیت‎های عظیم اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و .. کشورمان به مردم علاقه‎مند این منطقه و تصحیح و مقابله با سیاه‎نمایی رسانه‌های معاند تهیه و تولید می‌شود.

کانال اردوی شبکه سحر همچنین پس از شبکه الکوثر دومین شبکه از شبکه‌های تلویزیونی برون‎مرزی صداوسیما است که ظرف چند روز گذشته به سبب تاخیر در تسویه حساب اجاره ماهواره‌های خارجی، پخش فرکانسی خود را از دست داده است.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صداوسیما پیش‎تر، از عدم توجه جدی به اهمیت جایگاه و نقش رسانه‌های برون مرزی کشور و دخالت دادن انگیزه‌های سیاسی داخلی و کشاندن گروکشی‌ها به جبهه رسانه‎ای دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی هشدار داده بود.

وی پیش از این گفته بود؛ در حالی که جبهه رسانه‎ای غول پیکر دشمنان کشورمان در حال گسترش کمی و کیفی حجم تبلیغات منفی و سیاه‎نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است و تلاش شبانه‎روزی رسانه‌های دشمن برای گمراه کردن افکار عمومی ملت‎های منطقه و جهان بر ضد کشورمان ادامه دارد، بی‎توجهی و سهل‎انگاری در حمایت حداقلی از جبهه رسانه‌ای خودی گناهی نابخشودنی است و دستگاه‌های ذیربط باید در این خصوص در پیشگاه مردم و کشور پاسخگو باشند.

 پاکست هشدار داده است در صورت عدم پرداخت بدهی صداوسیما، پخش شبکه آی‌فیلم انگلیسی را هم قطع خواهد کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،تاریخ انتشار:7خرداد1399،کدخبر:34214،www.pririb.ir

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین