پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه زمین‌های زیادی در شهرستان میبد وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارند، اما به زباله‌دانی تبدیل شده و اصولا باعث ایجاد معضلات اجتماعی نیز شده‌اند.
شعار سال: سیدجلیل میرمحمدی صبح امروز در نشست با نمایندگانی از شهرداری میبد، ندوشن، بفروئیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اوقاف شهرستان و دیگر ادارات مرتبط، به مسائل زمین‌های موقوفه شهرستان میبد پرداخت و با اشاره به مصوبه جلسه پیشین مسئولان میبد با مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: قرار بر بررسی مسائل 15 زمین موقوفه در شهر بفروئیه و 30 زمین در شهر میبد بود که باید در مورد آنها به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت جایگاه وقف بیان داشت: متاسفانه زمین‌های زیادی در شهرستان میبد وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارند اما به زباله‌دانی تبدیل شده و اصولا باعث ایجاد معضلات اجتماعی هم شده‌اند.

میرمحمدی در مورد زمین‌های موقوفه شهر بفروئیه گفت: شورا و شهرداری بفروئیه نیز باید تلاش خود را انجام دهند که با اولویت قرار دادن سود اوقاف، مشکلات مسکن جوانان و دیگر مسائل مورد توجه را برطرف کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پیگیری این موضوع بیان داشت: اوقاف و مسئولان میبد مکلف هستند که این مسائل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند و دیگر مشکلاتی که در مرکز کشور در این راستا وجود دارد نیز قابلیت پیگیری دارد.

وی بیان کرد: از ادارات هم تقاضا دارم در این مسیر همکاری و تعامل را به نحو احسن داشته باشند تا این تفکر که وقف معضلی برای شهر شده، ترمیم شود.

استاندار قم: واگذاری زمین به بنکداران از سوی شرکت شهرک‌ها تعیین تکلیف شود
در این جلسه مسئولان بفروئیه در مورد مشکلات زمین‌های وقفی این شهر که 103 هکتار و چیزی بالغ بر یک سوم مساحت این شهر را در بر گرفته‌ توضیحاتی ارائه کرده و عمده‌ترین مشکلات این شهر را کمبود زمین برای مسکن جوانان و سنگین بودن میزان پذیره و ناتوانی مردم برای پرداخت آن عنوان کردند.

محمدزاده رئیس اوقاف میبد هم در مورد ارسال پرونده 75 پلاک به سازمان مرکزی اوقاف کشور و پیگیری مجوزهای این زمین‌ها توضیحاتی داد و گفت: سازمان اوقاف مجوز کلی برای زمین‌ها نمی‌دهد و باید هر کدام را به تفکیک مورد بررسی قرار دهد و این موضوع که سازمان با شهرها آشنایی ندارد و مجوز هم حتما باید از ریاست سازمان اعطا شود، سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

جعفری معاون اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در مورد نیاز ورود نمایندگان مجلس و آیت‌الله اعرافی برای حل مشکلات سازمان اوقاف در مرکز کشور و گرفتن مجوز برای فعالیت‌های استانی توضیحاتی ارائه کرد.

در این نشست مصوب شد که شهرداری میبد و بفروئیه با همکاری شورای شهر، ریاست اوقاف و امور خیریه و با نظارت معاون اداره کل اوقاف، 15 پروژه بفروئیه و 30 پروژه میبد را در 15 روز در عرصه‌های مختلف طراحی کنند تا همراه با رعایت صلاح وقف، مشکلات عمده شهرستان نیز برطرف شود و در همین مدت نیز نماینده شهرستان در مجلس مسائل مرتبط در مرکز کشور را پیگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 2280152، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
شهر تاريخي ميبد رو چيكار كردين باهاش؟ يعني يك اثر رو حفظ هم نميتونيد بكنيد؟ نميگم رشدش بديد فقط حفظش ميكرديد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین