پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
با توجه به شیوع کرونا در کردستان و وضعیت قرمز این استان، جمعی از اولیای دانش آموزان کردستانی نسبت به برگزاری امتحانات نهایی اعتراض کردند.
شعار سال: متن بیانیه به شرح ذیل است:
همانطور که همگان مستحضر هستید؛ مدتی است که جامعه جهانی و به ویژه کشور عزیزمان ایران در گیر بیماری ناخواسته‌ای شده و متاسفانه کووید-۱۹جان تعداد زیادی از هموطنان ما را گرفته است و امروز در کنار دغدغه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، بسیاری از خانواده‌ها داغدار عزیزانی هستند که جانشان را به دلیل مبتلا شدن به آن از دست داده‌اند.
آنچه که امروز دغدغه خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان در کردستان است؛ اوج گرفتن بیماری کرونا و وارد شدن به پیک دوم بیماری است. استانی که هنوز از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد و مراکز درمانی و بیمارستانی نیز با رشد قارچ گونه بیماری کرونا دیگر توان ارائه خدمت و پذیرش بیماران را ندارد که شاهد و گواه، ارائه بیانیه خانه پرستار کردستان است.
در چنین شرایطی شاهد آن هستیم که آموزش و پرورش اقدام به برگزاری امتحان در پایه‌های نهم ودوازدهم کرده است؛
اقدامی که بیشتر شبیه بردن دانش آموزان به منطقه بیولوژیکی است که هر لحظه احتمال آلوده شدن آن‌ها به بیماری کرونا ویروس را دارد؛ افزایش ریسک ابتلا به بیماری ناشناخته‌ی کووید -۱۹ درمیان دانش آموزان ۱۳ تا ۱۹ سال ورقم خوردن فاجعه‌ای که بی‌شک خانواده‌های بسیاری را درگیر خواهد نمود. مطابق تبصره ۲ ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، وزارت آموزش وپرورش دراین شرایط با برگزاری امتحانات حضوری، موجبات آلوده سازی بیولوژیک محیط زیست گشته که ازمصادیق جرم می‌باشد. حال سوال اینجاست؛ با وجودنقش اطلاع رسانی در مورد بیماری، آیا هنوز وزارت بهداشت و درمان در مورد مضر بودن فعل تجمع و یا تردد برای بهداشت عمومی شک دارد؟ -آیا رفتار قوه‌ی قضائیه با آمران (وزارت آموزش وپرورش و شخص وزیر) به آلودگی بیولوژیک محیط زیست، همراه با سو گیری نیست؟
با وجود اینکه ما مطالبه خود را بار‌ها در رسانه‌ها و طی نامه به مدیران استانی و کشوری انتقال داده‌ایم و باتوجه به دلایل ذیل مخالفت خود را با برگزاری امتحانات در چنین شرایطی که استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و هر روز بر آمار مرگ و میر بیماران در استان افزوده می‌شود اعلام می‌داریم.
ناتوانی آموزش و پرورش در کنترل ورود و خروج دانش آموزان، نداشتن تجهیزات تخصصی شناسایی بیماران بدون علایم و عدم وجود دارو و واکسن مربوطه از دلایل افزایش ابتلای افراد بیشتری علاوه بر دانش آموزان و نیز پرسنل برگزار کننده به بیماری خواهد بود. عمق حادثه آنجاست که ابتلا یک دانش آموز به بیماری، منجر به ایجاد بیماری به شکل خوشه‌ای در خانواده هاشده و تعداد زیادی از افراد خانواده را مبتلا خواهد نمود، که این امر نه تنها فشار اقتصادی زیادی به خانواده‌ها تحمیل خواهد کرد، بلکه بهداشت روانی این رکن اصلی جامعه را نیز به خطر خواهد انداخت..
با برگزاری امتحانات حضوری عملا منجربه افزایش ریسک ابتلا به بیماری تعداد ۱۳ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم استان کردستان که در اواخر مرداد ماه کنکور دارند؛ خواهد شد که تاثیر بسزایی در آینده‌ی علمی و شغلی این عزیزان دارد.
در شرایطی که وضعیت استان کردستان قرمز شده و بیمارستان‌های شهر سنندج، جایی برای بستری نمودن بیمار جدید ندارد و با وجود اطلاع به نهاد ریاست جمهوری و وزرای بهداشت و آموزش و پروش و تذکر‌ها و درخواست‌های بسیار از مسئولین از استاندار گرفته تا مدیرکل آموزش و پرورش و رییس دانشگاه علوم پزشکی و عدم توجه به درخواست والدین و شهروندان این استان که در شرایط قرمز کووید-۱۹ قراردارد؛ به نظر می‌رسد قوه مجریه و ستاد بحران در استفاده‌ی قانونی از قدرت خود برای متوقف نمودن تصمیم‌های خطرناک وزیرآموزش وپرورش که به دنبال آن رفتار‌های خطرناک شهروندان رابه دنبال دارد؛ دچار گسیختگی است. از آنجاکه وضعیت قانونی همه گیری‌ها ناروشن است، اما برای کنترل رفتار‌های خطرناک شهروندان به اندازه‌ی کافی قانون روشن وجود دارد؛ لذا بدین وسیله اعلام می‌داریم که مسئولیت جان فرزندانمان به عهده‌ی مسئولینی است که با علم به خطرناک بودن بیماری، عامدانه به برگزاری امتحانات مبادرت نموده و فریاد والدین و شهروندان این استان رانادیده گرفته‌اند و جان انسان‌های بسیار را به خطر می‌اندازند و درخواست تجدید نظر در همه‌ی این روند‌ها رابرای نجات استان و کشور داریم.
اولیای دانش آموزان کردستان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کردپرس، تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۵۸۷۶۰، kurdpress.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
وقتي فقط به راه افتادن سيستم هاي خودمون مهم باشه و سلامتي در مرحله اخر اولويت هامون باشه همين ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین