پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید شفاف سخن بگوییم، گفت: کسانی که دم از انقلابی‌گری می زنند باید شفاف بگویند منظورشان از انقلابی گری چیست.
شعار سال: «غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره شکل‌گیری جریان انقلابی فراتر از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گفت: دوستانی که بحث مجلس انقلابی یا جریان انقلابی را مطرح می‌کنند باید تعریف دقیق‌تری از این عبارات ارائه دهند.
ظریفیان با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: جامعه ما یکبار انقلاب کرده، چارچوب‌هایی دارد که در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور منعکس شده است. اگر همان مفاهیم است که آن مفاهیم عامی است که بعد از انقلاب با یک نگاه بینشی و ساختار‌هایی مواجه بودیم که امروز آن را به عنوان جمهوری اسلامی می‌شناسیم که با یک انقلاب مردمی، شکل گرفته است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: انقلابی بودن باید تعریف شود تا ببینیم تعریف جدیدی است یا نه چرا که جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح چند سوال اظهار کرد: آیا تلاش برای تحقق مردمسالاری در ایران که جزو اصول لایتغیر قانون اساسی است یا تنظیم ساختار‌ها برای اینکه آحاد ملت بدون غربالگری‌های سلیقه‌ای بتوانند در تعیین سرنوشت‌شان نقش داشته باشند، انقلابی‌گری است یا نیست؟ اینکه انسان‌ها بتوانند با امنیت کامل به ابراز عقاید خود بپردازند و قانون هم از آن‌ها حمایت کند، یا اینکه همه انسان‌ها از حقوق برابر برخوردار باشند، یا گردش آزاد اطلاعات آیا جز مفهوم انقلابی‌گری هست؟
ظریفیان افزود: باید تعریفی از انقلاب بدهیم که آیا با مفهومی که جامعه با آن انقلاب کرد با ارزش‌هایی که جامعه بر آن تاکید کرد سازگاری دارد یا خیر. انقلاب می‌خواست از منظر فهم دینی به چند مسئله جدی پاسخ دهد یکی بحث توزیع عادلانه ثروت، دیگری بحث عادلانه قدرت و سوم توزیع عادلانه کرامت بود. بحث عدالت اجتماعی و رعایت حقوق انسان‌ها آیا جز مفهوم انقلاب هست یا نیست. کسانی که صحبت از انقلابی‌گری می‌کنند باید مسئله را از ابهام خارج و مشخص کنند وقتی می‌گویند انقلابی‌گری و انقلاب منظورشان چیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۸۸۵۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
متاسفانه تجاوز کردن به واژه های چند معنایی برای سیاستمداران یک امر عادی تبدیل شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین