پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
به گفته دکتر ادون مطالعه کتاب ثابت شده است که روی دایره‌ لغات کودکان و نوجوانان تاثیر مثبت دارد و علاوه بر این تمرکز و مهارت‌های نوشتاری را نیز در آنها تقویت می‌کند.
شعار سال: دکتر «کی ادون» استاد دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند استرالیا اینفوگرافی در وب‌سایت کتابخانه این دانشگاه منتشر کرده است که درباره فواید کتاب‌خوانی صحبت می‌کند.

دکتر ادون با استفاده از داده‌ها و آزمایش‌های همکاران روان‌شناس خود می‌نویسد: مطالعه کتاب سیناپس‌های جدیدی در مغز ایجاد می‌کند که موجب سریع‌تر شدن انتقال پیام‌ها در سلول‌های عصبی می‌شود. با افزایش این سیناپس‌ها یا مجاری انتقال داده‌های عصبی حافظه کوتاه مدت تقویت شده و متعاقب آن کل حافظه بهبود می‌یابد.

به گفته دکتر ادون مطالعه کتاب ثابت شده است که روی دایره لغات کودکان و نوجوانان تاثیر مثبت دارد و علاوه بر این تمرکز و مهارت‌های نوشتاری را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند. مطالعه کتاب از طریق ساختار‌های مغزی سیستم دیداری مغز را تقویت می‌کند که منجر به افزایش و بالا رفتن سلول‌های دخیل در حافظه بلندمدت و حافظه دیداری مغز می‌شود.

بر اساس اینفوگرافی منتشر شده توسط کتابخانه دانشگاه استرالیایی مطالعه کتاب‌های الکترونیک نیز تقریباً همان تاثیر‌های مثبت کتاب‌های چاپی را به همراه دارد. مزیت افزونه‌ای که در مطالعه کتاب‌های الکترونیک وجود دارد افزایش سرعت مطالعه است. البته مطالعات نشان می‌دهد مطالعه کتاب‌های الکترونیک و چاپی روی سلول‌های متفاوتی از مغز اثر می‌گذارد و ممکن است تفاوت‌هایی نیز در نتیجه کار پیش آید.

بر اساس یافته‌های دانشگاه کوئینزلند گوش کردن به کتاب‌های صوتی نیز همان سیناپس‌های ایجاد شده توسط کتاب‌های چاپی و الکترونیک را ایجاد می‌کنند. به اعتقاد دکتر ادون و همکارانش گوش کردن به کتاب‌های صوتی به همان اندازه کتاب‌های دیگر مفید است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1399، کد خبر: 292160، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین