پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کاسبان دوره گرد با صدای گوش خراش بلندگوهای خود در محلات مختلف پارس آباد صف می کشند و لحظه به لحظه با صداهای بلند خودشان از طریق بلندگوهایی که بر روی موتور سیکلت و خودروی خود نصب کرده اند آسایش و آرامش مردم را به هم می زنند.
شعارسال: تردد مستمر وانت بارهایی که برای خرید و فروش اقلام و کالا روزانه به کوچه ها سرازیر می شوند اعتراض بسیاری از شهروندان را در پارس آباد برانگیخته است.

برهم زدن آرامش مردم با بلندگوهای گوش خراش مخصوصاً در ساعات اول صبح و بعدازظهر یکی از مهمترین مشخصه وانت بارها یا موتور سه چرخهایی است که به قول خودشان می خواهند کالا را به درب منزل مشتری برسانند.

خرید نان خشک، ضایعات ، اثاثیه کهنه، فروش پوشاک، میوه، سبزی از جمله مواردی است که صاحبان وانت بارها می خواهند از طریق آلودگی صوتی به مشتریان خود غالب کنند.

بسیاری از شهروندانی که دل پری از مزاحمت های صوتی وانتی های دوره گرد دارند، معتقدند چیزی که بیشتر از همه در این ماجرا آزاردهنده شده، این است که متاسفانه وانت های دوره گرد زمان شناس خوبی نیستند، در تمام ساعات شبانه روز به خصوص هنگام استراحت فریادهای بی وقت شان کلافه کننده می شود.

برای جمع آوری این شغل های کاذب باید راهکارهای اساسی را اتخاذ کرد و خدای نکرده نباید مانع درآمدزایی این افراد شد، چرا که این افراد اگر شغل مناسبی برای خود داشتن به این مشاغل کاذب رو نمی آوردند .

دستفروشی کاسبان دوره گرد با بلند گوهای بسیار قوی مربوط به خیابانهای اصلی وفرعی وکوچه های شهر نمی شود بلکه برای ساکنان محله های حاشیه شهر نیز مزاحمت هایی ایجاد می کنند.

گفته می شود براساس قانون جرایم رانندگی، استفاده از بلندگو و نصب آن روی خودرو ممنوع است چه برسد به استفاده مکرر از آن با هدف جمع کردن مشتری برای کسب و کار و پلیس راهور موظف است خودروهای دارای بلندگو را توقیف یا جریمه کند اما دراینجا خبری از توقیف وبرخورد به صورت جدی مشاهده نمی شود.

یکی از اهالی محله ولی عصر می گوید دوره گردها حتی در ساعت ۷ صبح هم با حضور در کوچه ها در بلندگوی خود می دمند واین کار موجب می شود افراد مریضی که شاید شب نتواستند بخوابند ونیاز به استراحت درصبح دارند مزاحمت ایجادکند و یا اینکه موجب بیدارکردن کودکان را در اول صبح از خواب می شوند.

وی می گوید این مشکلات برای دوره گردها مهم نیست وواقعا مردم را کلافه کرده اند.

دیگر شهروند ساکن شهرک فجر می گوید قبلاً کاسبان دوره گرد، خودشان ندا می دادند اما الان ازبلند گوهای قوی تر استفاده می کنند واعتقاد دارد صاحبان وانت ها مزاحمت برای مردم برایشان مهم نیست ومی خواهند کالای خود را حتی به بهای سلب آرامش مردم به فروش برسانند.

یک زن میانسال مصاحبه شونده بعدی ما بود او که از سرو صدای وانت بارها به سطوح آمده بود گفت: در فصل تابستان از دست سرو صدای وانت بارها نمی توان پنجره را برای لحظه ای باز کرد.

مرد سالمندی که از بیماری قلبی رنج می برد هم اضافه کرد: لحظه ای از دست صدای بلندگوی وانتی ها آسایش نداریم و نمی توانیم چشم روی هم بگذاریم.

شهروند دیگری نیز گفت: ما مانع کسب و کار مردم نیستیم ولی با کسانی که ایجاد سرو صدا و آلودگی صوتی ، حقوق اولیه و آرامش روحی و اعصاب مارا تهدید می کنند مخالف هستیم.

انتظار این است مسولان ذی ربط نسبت به خواست شهروندان پارس آبادی درخصوص جلوگیری از کاسبان دوره گردی که با بلندگوهای گوش خراش موجب ناراحتی و سلب آرامش مردم می شوند به صورت جدی اقدام کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مغانه، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395، کد خبر: 18688 ، www.moghaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقعا صدای این بلندگو ها ووقت وبی وقت ادمو کلافه میکنه واقعا برای مردم سلب ارامش میکنن مخصوصا اونایی که مریض دارن وبچه دارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین