پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
ساعاتی پس از انتشار گزارش های حاکی از ناپدید شدن شهردار پایتخت کره جنوبی، پلیس این کشور از پیدا شدن جسد وی خبر داد.
شعار سال : پلیس این کشور نیمه شب پنج شنبه به وقت محلی (عصر پنج شنبه به وقت تهران) اعلام کرد که جسد «پارک وون سون»، شهردار سئول در یک کوه واقع در نزدیکی یک مجتمع مسکونی در شمال این شهر پیدا شده است.
نیروهای پلیس کره جنوبی جسد شهردار سئول را نزدیک به هفت ساعت پس از دریافت خبر ناپدید شدن وی و در جریان عملیات جست و جو در اطراف کوه «بوک آک» در شمال این شهر یعنی در نزدیکی همان جایی که آخرین سیگنال تلفن همراهش ردیابی شده بود، پیدا کردند.
در حالی که گمان می رود دلیل مرگ «پارک» خودکشی باشد، پلیس کره جنوبی تاکید کرده که در رابطه با این مسئله تحقیق خواهد کرد تا از دلیل مرگ وی اطمینان یابد.
این در حالی است نخستین بار دختر شهردار سئول عصر پنج شنبه به وقت محلی خبر ناپدید شدن پدرش را به پلیس اطلاع داده بود و به دنبال آن نیز نیروهای پلیس با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و سگ های پلیس، عملیات جست و جو را آغاز کرده و تیم های امداد و نجات نیز به همان منطقه واقع در شمال این شهر اعزام شدند.
دختر پارک در این باره به پلیس گفته بود که چند ساعت پیش از تماس وی، پدرش پیامی شبیه به وصیت نامه را به جا گذاشته سپس خانه را ترک کرده در حالی که هنگام تماس نیز تلفن همراهش خاموش شده است.
پس از آن نیز مشخص شد که شهردار سئول نزدیک ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح پنج شنبه به وقت محلی، محل سکونت خود در منطقه «جونگ رو» را در حالی ترک کرده که یک کلاه سیاه سر گذاشته و یک کوله پشتی سیاه به همراه داشته است.
در همین حال، شهرداری سئول ابتدا از اقدام پارک در لغو همه برنامه کاری خود از جمله یک جلسه در عصر پنج شنبه به وقت محلی به دلیل شرایط اجتناب ناپذیر خبر داده سپس اعلام کرد که وی به دلیل مشکلات پزشکی، همه روز سر کار خود غایب بوده است.
از سوی دیگر، این احتمال نیز مطرح شد که ممکن است ناپدید شدن شهردار سئول با یک پرونده فساد اخلاقی مرتبط باشد جایی که گمان می رود یک منشی سابق در دفترش در این اواخر از وی شکایت کرده باشد با این حال پلیس تاکنون از تایید هر گونه اطلاعاتی در این رابطه خودداری کرده است.
لازم به ذکر است که پارک ۶۴ ساله از سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان شهردار سئول و پیش از آن نیز به عنوان وکیل حقوق بشر فعالیت می کرد جایی که بارها به نابرابری های اجتماعی و اقتصادی رو به رشد در کره جنوبی اعتراض کرده بود.
شهردار سئول همچنین از اعضای ارشد حزب دمکرات کره جنوبی (مینجودانگ) یعنی همان حزب «مون جائه این»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می رفت.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:20تیر 1399، کد خبر: fa.shafaqna.com/970630

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین