پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت و یک مراقبت سلامت آموزش‌دیده داریم، گفت:پرونده الکترونیک سلامت تهران برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شد.

شعارسال: محمد شریعتی اظهار داشت: تکمیل شبکه بهداشت و درمان در کشور به خصوص در سطح مناطق شهری، یکی از آرزوهای همه مدیران سلامت بوده است. خوشبختانه ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی سال گذشته توانسته‌ایم با حمایت‌های دانشگاه و وزارت بهداشت، شبکه ارائه خدمت را در سطح تهران و در منطقه تحت پوشش‌مان کامل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت و یک مراقبت سلامت آموزش‌دیده داریم که این افراد مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: خوشبختانه پرونده الکترونیک سلامت در حوزه دانشگاه تهران برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شد و بعد از تکمیل و اصلاح آن به کل کشور گسترش پیدا کرد و طبق دستور مقام عالی وزارت بهداشت، قرار شد در کل کشور اجرایی شود.

شریعتی عنوان کرد: در تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر پرونده الکترونیک سلامت تحت عنوان سامانه یکپارچه بهداشت فعال است و خدمات سلامت را به مردم مبتنی بر رایانه و شبکه الکترونیکی ارائه می‌دهیم.

وی گفت: در حاشیه شهرها، کل مناطق تحت پوشش اعم از شهر، روستا و حاشیه شهرها، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی را برای مردم مستقر کردیم و می‌توان گفت حاشیه شهری در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران نداریم که فاقد دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد جمعیت تحت پوشش دانشگاه در حاشیه شهر گفت: 3 میلیون نفر به طورکلی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده، اما در حاشیه شهر بستگی به تعریف از این مناطق دارد و چون تعریف‌ها از حاشیه شهر متفاوت است، من از ارائه عدد در این رابطه خودداری می‌کنم.

شریعتی در مورد اینکه چه اقدامات جدیدی برای حاشیه شهرها در تهران وجود دارد، اضافه کرد: از اقدامات جدیدی که در نظام سلامت اتفاق افتاده و ما آن را مستقر کردیم، اضافه کردن کارشناس تغذیه و روانشناس بالینی به تیم سلامت است و الان در هر مرکز جامع سلامت، یک روانشناس بالینی و یک کارشناس تغذیه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این مسئله یک موضوع مهم در حوزه بهداشت است چرا که این کارشناسان می‌توانند اقدامات مؤثری را در کمک به پیشگیری از بیماری‌ها انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تحول در حوزه بهداشت نه تنها منجر به این شد که ما خدمات را در اقصی‌نقاط منطقه تحت پوشش خود گسترش دهیم، بلکه باعث حجم وسیعی از نیروهای انسانی تحصیلکرده در این رشته شد و این یک اتفاق بسیار خوب است، چرا که اشتغال مولد مؤثر یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و سلامت است، به همین خاطر می‌توان گفت نظام سلامت این افتخار را دارد که با به کارگیری نیروهای مناسب در رشته‌های مرتبط توانسته خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 700 نفر در واحدهای ارائه دهنده خدمت هم از پایگاه‌ها و هم در مراکز جامع سلامت، نیروهای تحصیلکرده در حوزه بهداشت را به کار گرفتیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 شهریور 1395، کدمطلب: 13950604000670 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین