پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
محمد جواد اشرفی گفت: تالاب‌ها در اقتصاد محلی نقش بسیار قابل توجهی دارند. روستاییان اطراف تالاب ها در فصل تابستان با صیادی به خصوص در تالاب های "هور العظیم" و "شادگان" امرار معاش می کنند و خوشبختانه در 2 سال اخیر صیادی دوباره در این تالاب ها رونق گرفته به شکلی که در 25 سال اخیر چنین تحولی را در استان مشاهده نکرده بودیم.

شعار سال:محمد جواد اشرفی  با بیان این مطلب به نقش تالاب ها در معیشت و رونق اقتصاد محلی اهالی بومی منطقه خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تالاب‌های استان خوزستان از نظر برخورداری از آب و حیات گونه‌های جانوری در شرایط مناسبی قرار دارند و از وضعیت مطلوب زیستگاهی برخوردارند که در سال های اخیر کمتر شاهد چنین موقعیتی بودیم.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال تالاب "هورالعظیم" 90 و تالاب "شادگان" 85 درصد آبگیری شده‌اند. مابقی تالاب های استان از جمله "بام دژ" و "میانگران" نیز بین 70 تا 80 درصد آبگیری شده اند. البته با توجه به فصل گرما و تبخیر زیاد و خروجی های این تالاب ها، کاهش 15 تا 30 درصدی برای تالاب های اصلی و برای تالاب های "بام دژ" و "میانگران" نیز کاهش 40 درصدی را خواهیم داشت.

بسیاری از پرندگان مهاجر بومی شده اند

اشرفی ادامه داد: تالاب‌های "شادگان" و "هور العظیم" در فصل زمستان محل زندگی پرندگانی مهاجر از جمله پلیکان ها، فلامینگوها، اردک ها و کاکایی اند که برخی از این گونه‌های جانوری با تخم گذاری‌هایی که داشته‌اند بومی منطقه شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی تفسیری اقتصاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 29 تیر  1399 ، شماره خبر:2263،www.kajpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین