پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
تالاب شادگان، بزرگ‌ترین تالاب ایران است که ترکیبی از سه تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه است. مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است که با رود‌های کارون و جراحی و همچنین جزر و مد‌های خلیج فارس تغذیه می‌شود.رئیس جمهور در بازدید از این تالاب، با اشاره به ظرفیت‌های بالای تالاب گردشگری و انتقاد از غفلت از این ظرفیت گفت: مسئولان خوزستان تا حداکثر یک ماه سند توسعه تالاب شادگان را تدوین کنند.

شعار سال: رئیسی در حاشیه بازدید از تالاب شادگان و در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آن‌ها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رییس جمهور خواستار تدوین سند توسعه تالاب شادگان تا یک ماه آینده شد
رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه‌ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر‌مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

تالاب شادگان، بزرگ‌ترین تالاب ایران است که ترکیبی از سه تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه است. مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است که با رود‌های کارون و جراحی و همچنین جزر و مد‌های خلیج فارس تغذیه می‌شود.

این تالاب از شمال به شادگان و هورالدورق، از جنوب به رودخانه بهمن‌شیر، از غرب به جاده دارخوین و آبادان و از شرق به آب‌های خور موسی می‌رسد. همچنین از جنوب درنهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

این تالاب یکی از مناطق حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست است که به‌عنوان پناهگاه بین‌المللی حیات وحش شادگان معروف است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مانا، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۹۵۷۳۹، mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین