پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
مجید هدایت گفت: باتری ویژه خودرو‌های عمومی سبک با استارت مکرر به زودی روانه بازار می‌شود.
شعار سال: مجید هدایت مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی در خصوص این نوع از باتری که توسط متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) طراحی و تولید شده است اظهار کرد: این باتری ویژه خودرو‌های عمومی سبک با استارت مکرر است که ویژگی‌هایی از جمله مقاومت و اطمینان بالا در برابر استارت‌های پیوسته، ۷۰ درصد طول عمر بیشتر در دمای زیاد، ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره بیشتر و همچنین ۲۵ درصد ایمنی و شارژ سریع بالاتر را دارا می‌باشد.

وی افزود: خودرو‌های شخصی و پرتردد در سطح شهر همواره یکی از مشتریان اصلی شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو بوده و هستند. این گروه از مشتریان همواره به واسطه تردد‌های فراوان در سطح شهر‌ها ممکن است بار‌ها خودرو خود را روشن و خاموش کنند. به همین دلیل باتری خودرو‌های عمومی سبک با استارت مکرر از جمله تاکسی در دوره‌های کوتاهتری باید تعویض شوند که این مساله علاوه بر هزینه، دغدغه‌های دیگری همچون کیفیت و قدرت باتری را برای رانندگان به همراه دارد.

مهندس هدایت تصریح کرد: این باتری محصولی است که تولید آن با ارزیابی دقیق و تمرکز ویژه بر عملکرد خودرو‌های عمومی سبک با استارت مکرر پایه گذاری شده و تلاش شده است تا دغدغه رانندگان به حداقل برسد.

وی افزود: رویکرد اصلی در تولید باتری ویژه خودرو‌های عمومی سبک با استارت مکرر، افزایش طول عمر و سازگاری با دفعات استارت متعدد بوده است و با توجه به اینکه دمای موتور خودرو‌های پرتردد به دلیل تردد‌های طولانی و قرار گرفتن در ترافیک‌های سنگین بسیار بالاست، در فرمولاسیون مواد به کار رفته در این نوع باتری‌ها تمام این موارد دیده شده و مقاومت آن به میزان بسیار بالایی افزایش یافته است.

وی گفت: این باتری به دلیل برخورداری از تعداد صفحه بیشتر علاوه بر مقاومت در دمای بالا از قدرت استارت بسیار مطلوبی در سرمای شدید هم برخوردار است. ظرفیت ذخیره بالای این باتری و پذیرش شارژ بیشتر نسبت به باتری‌های معمولی همان موضوعی است که رانندگان تاکسی و خودرو‌های عمومی سبک همواره به آن توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این باتری از قابلیت جریان دهی بسیار بالاتری نسبت به باتری‌های معمولی برخوردار است خاطرنشان ساخت: این مساله دغدغه رانندگان تاکسی برای استارت زدن‌های پی درپی را به حداقل رسانده است.

مهندس هدایت با بیان اینکه این باتری از قابلیت تخلیه عمیق‌تر نسبت به دیگر باتری‌های معمولی موجود در بازار برخوردار است گفت: انشالله با همت متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی این باتری به زودی روانه بازار و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1399، کد خبر: 4956563،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
نخبه های ایرانی هر چیزی رو می تونن تولید کنند فقط ای کاش از این توانمندی ها برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بیشتر استفاده میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین