پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
مدیران خانه هنرمندان می‌گویند از زمانی که فراگیری ویروس کرونا فعالیت‌های زیادی در کشور را تعطیل کرده تلاش کرده اند چراغ خانه هنرمندان را روشن نگاه دارند، اما حالا با طولانی شدن این فراگیری، وضعیت مالی این خانه بحرانی شده است تا آنجا که گفته می‌شود حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود را هم ندارد.
شعار سال: محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات خانه هنرمندان به اسکان نيوز می‌گوید: در این دوره برای اولین بار با پیگیری هایی که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران انجام شد سعی کردیم فارغ از خانه هنرمندان  حمایت هایی را از تمام انجمن های هنری را که بخشی از خانه هنرمندان هستند را در لیست سازمان های کمک گیرنده از بودجه حوزه فرهنگی و کمک های شهری قرار بگیرند.
 
شاید در گذشته تنها دو یا سه انجمن شامل  بودجه کمک های فرهنگی  می شدند اما در این دورع از خانه سینما تئاتر تا خانه موسیقی و شاعران و انجمن های ادبی ،خوشنویسی تا فرهنگستان هنر، انجمن طراحان و گرافیک ،سفالگران عکاسان ،مجسمه سازات ،تصویرگران و ... شامل این حمایت ها شدند.
 
وی ادامه داد: در سال جاری به خاطرات مشکلاتی اعتباری و درآمدی  که شهرداری تهران متاثر از فضای کرونایی کشور داشته است، در 6 ماهه نخست نتوانسته  از این بودجه پیش بینی شده تخصیص های لازم را انجام دهد.
 
حق شناس با اشاره به تلاش هایی که برای تخصیص این اعتبارات انجام شده است گفت : با مدیرعامل خانه هنرمندان صحبت کرده و پیگیر مشکلات شده ام و قرار است در نشستی با هیات مدیره خانه هنرمندان و روسای انجمن ها که به زودی برگزار ی شود پیگیری های لازم انجام شود که تا سقف 50 درصد اعتبارات پیش بینی شده تخصیص داده شود.کمیسیون فرهنگی نیزنگران وضعیت کنونی خانه هنرمندان است و امیدواریم هر چه زودتر با تخصیص اعتبارات رفع نگرانی شود.
 
به گزارش اسکان نيوز ،علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در واکنش به مشکلات خانه هنرمندان نوشت: متاسفانه خانه هنرمندان ایران  با بحران مالی ناشی از کرونا روبه رو شده است و خطر تعطیلی تهدیدش می‌کند. کرونا هنر را با چالش‌های متعدد روبرو کرد که مهم‌ترین آن توقف فعاليتها و آسیب مالی بود. نبود پشتیبانی‌های مالی دولت و فقدان برنامه‌ برای مدیریت چالش‌، مزید بر علت شده است.
 
به گفته او خانه هنرمندان ایران  طی حیات ۲۱ ساله خود، جایگاهی برای گردهم آمدن نخبگان و هنرمندان شهر بوده است. منزلت هر شهر در گرو اهمیت و جایگاهی است که برای نخبگان و هنرمندانش قائل مى شود.امروز خانه‌ای که تبدیل به بخش مهمی از هویت فرهنگی تهران شده، در گیر و دار رفتن و ماندن قرار دارد.
 
همچون گذشته، در کنار هنرمندان ایستاده ايم. از ظرفیت های قانونی و مردمی خود بهره می‌بريم تا خانه هنرمندان پويا و پايا بماند.پیگیر دليل قطع يا كاهش کمک مالی شهرداری به خانه هنرمندان خواهم بود.جا دارد وزارت ارشاد و سازمان برنامه و بودجه هم درباره ميزان کمکهاشان توضيح ارايه كنند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز   ، تاریخ انتشار:  19 شهریور  1398، کدخبر :   29962،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین