پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
هاشم‌ هاشم‌زاده هریسی گفت: هر کسی باید خودش را مسئول و سهیم در مشکلات بداند تا از این طریق مردم راضی باشند؛‌ چرا که مردم راضی نباشند، خدا راضی نمی‌شود و اگر خدا راضی نباشد، مشروعیت حکومت زیر سئوال می‌رود.

شعار سال: به طور معمول در فضای انتخاباتی در ایران امروز این فرضیه وجود دارد که اصلاح‌طلبان در صورتی می‌توانند در انتخابات به توفیق برسند که میزان مشارکت بالاتر از ۶۰ درصد باشد و اصولگرایان سرد بودن فضای انتخاباتی را ضامنی برای پیروزی بر رقیب می‌بینند. دهنیت‌هایی که در سه دهه اخیر در ادبیات سیاسی و انتخاباتی ایران جای پررنگی داشته و «مشارکت» را به لحاظ سیاسی می‌سنجد. نکته مهم دیگر هم چیزی جز این نیست که قانونی نانوشته در حکومت‌داری، میزان مشارکت را نشانه‌ای از اعتماد یا بی‌اعتمادی مردم به سیستم مدیریتی می‌داند.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: درباره نقش حاکمیت در فراهم کردن شرایط برای حضور مردم در انتخابات باید به دو موضوع اشاره کرد. نکته اول این است که در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، انتخابات گنجانده شده است تا مردم با رای دادن در کار‌های کشور سهیم باشند. همچنین باید تاکید داشت که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس یا هر انتخابات دیگری، رای خودشان را به صندوق بیاندازند، اسم هر کس یا لیست و گروهی که را که روی برگه رای بنویسند، در واقع به مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی رای داده‌اند. پس هر چقدر که رای‌های بیشتری به صندوق ریخته شود، ماندگاری و پایداری نظام را تثبیت خواهد کرد.

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت: وقتی یک انتخابات در ایران با حضور اکثریت واجدین شرایط رای دادن برگزار شود، دنیا متوجه این موضوع می‌شود که مردم ایران انقلاب، نظام و البته کشور را دوست دارند. مردم با رای خود، به نظام سلطه این پیام را صادر می‌کنند که ادعای حقوق بشر و دموکراسی آن‌ها کذب و دروغ است. به عبارت دیگر مردم با رای خود مهر تاییدی بر مشروعیت و آزادی‌خواهی حکومت ایران می‌زنند و به دنیا می‌گویند که تلاش برای براندازی حکومتی با این ویژگی‌ها اساسا مبارزه و مقابله با آزادی و آزادی‌خواهی است.

او همچنین تصریح کرد: همه باید در راستای تحقق مشارکت حداکثری هر کاری که می‌توانند انجام بدهند. یعنی هر کس به هر شکلی در آمدن مردم به پای صندوق سهیم شود، عمل او عبادت است و ثواب دارد. همچنین هر عملی با هر فکر و اندیشه‌ای که تلاش کند مردم از رای دادن منصرف شوند، گناه و گناهش به گردن آن‌هایی است که با هدف منافع گروهی و جناحی دنبال برگزاری انتخاباتی سرد هستند.

هاشم‌زاده هریسی در ادامه درباره راه‌های ترغیب مردم به رای دادن افزود: این روز‌ها مردم ناراضی هستند و گرفتاری‌های زیادی دارند. از من انتظار نداشته باشید که در این فرصت کوتاه کارشناسی کنم و نظری دقیق بدهم. فقط این را می‌دانم که باید سیاست و مدیریت ویژه‌ای را اعمال کنیم. باید با شناخت دقیق مشکلات، تلاش‌مان را به کار بگیریم تا مسائلی که عرصه را برای همه تنگ کرده است، از میان برداشته شود.

وی توضیح داد: برای رسیدن به روز‌هایی که مشکلات حتی‌القدور کم شود و مردم بتوانند آرامشِ نسبی در زندگی‌شان داشته باشند، قطعا لازم است از فرافکنی و همچنین مشکلات را به گردن دیگری انداختن پرهیز کنیم. اینکه برخی وضعیت مردم را نادیده می‌گیرند و به طور دائم به دیگری عتاب کرده و این جناح، آن جناح را و آن جناح، این جناح را محکوم می‌کند، اصلا و ابدا نمی‌تواند گرهی از گره‌های کور را بگشاید. یعنی هر کسی باید خودش را مسئول و سهیم در مشکلات بداند تا از این طریق مردم راضی باشند؛ چرا که مردم راضی نباشند، خدا راضی نمی‌شود و اگر خدا راضی نباشد، مشروعیت حکومت زیر سئوال می‌رود.

هاشم هاشم‌زاده هریسی در پایان گفت: مردم ایران وفاداری خود به ایران، نظام و اسلام را نشان داده‌اند؛ بنابراین لازم است به جای سیاه‌نمایی و فرافکنی، همه با قبول مسئولیت هم‌وغم‌شان را به کار بگیرند تا انشاءالله مردم را از گرفتاری و نظام را از خدشه‌دار شدن مشروعیت نجات بدهیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 22 شهریور    99، کد خبر:   432160، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
ای کاش مسئولینی که دارن با این حرف که خدا از ما راضی باشه کارهاشون رو توجیه میکنن به این حرف برسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین