پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه عربستان در جنگ با یمن هزینه بیشتری خواهد داد، گفت: عملیات دولت نجات ملی یمن که از سال گذشته به رهبری انصارالله آغاز شده با موفقت همراه بوده است.
شعار سال: برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص فرورفتن بیشتر عربستان در باتلاق یمن با محمد پارسا نجفی، تحلیلگر مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.
محمد پارسا نجفی با اشاره به اینکه عربستان با مشکل اساسی کاهش قیمت نفت روبرو است، گفت: کشمکش‌های سیاسی میان خانواده حاکم بر عربستان با تلاش بن سلمان برای به قدرت رسیدن در کنار قیمت نفت یکی دیگر از مشکلات آن‌ها است.
وی چالش استراتژیک عربستان سعودی را بحران یمن عنوان و اظهار کرد: از سال گذشته عملیات دولت نجات ملی یمن به رهبری انصارالله آغاز و با موفقیت همراه شده است و در استان‌های مختلف ورق به نفع یمنی‌ها برگشته است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه یمنی‌ها از سال گذشته توانسته‌اند بخشی‌های زیادی از مرز‌های خودشان را در استان‌های مختلف آزاد کنند، بیان کرد: در یک ماه گذشته نیز یمنی‌ها موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست آوردند، زیرا توانستند نیرو‌های القاعده و داعش وابسته به عربستان را شکست دهند و هم اینکه در چهار استان این کشور نیرو‌های وابسته و ارتش عربستان را شکست دهند.
وی افزود: اگر استان «مهره» در یمن آزاد شود، تمام نیمه شمالی یمن در اختیار دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا به رهبری انصارالله خواهد بود و عربستان دیگر هیچ حضور نظامی و فیزیکی در نیمه شمالی یمن نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادیو گفتگو، تاریخ انتشار ۲۳ شهریور ۹۹، کد خبر: ۷۰۷۰۱۱، radiogoftogoo.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین