پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
اکبر منصوری پیشکسوت تئاتر استان اردبیل در ۶۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

شعار سال : اکبر منصوری پیشکسوت و هنرمند نامدار اردبیلی در ۶۹ سالگی آسمانی شد. وی متولد سال ۱۳۳۰ ساکن شهر اردبیل بود و شاگردی علی نجفلو، بنیانگذار تئاتر استان اردبیل را در کارنامه خود دارد.

مرحوم منصوری در ۸ تئاتر به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرد که «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «چشم در برابر چشم»،«اینک آن انسان»، «گالیله» و ... از جمله آنان است. همچنین وی کارگردانی ۸ اثر از جمله معدنچیان، کوله بار، کولی، بازرس را نیز در کارنامه دارد.

هنرنمایی این پیشکسوت تئاتر اردبیل را همچنین در سریال‌های «شهریار» و سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی در تهران را شاهد بودیم و در سریال‌های استانی از جمله همیاران، بایرام سفری، آپارتمان چادری، ارثیه ابراهیم خان، روزگاری و نماهنگ نگار و ... نقش‌آفرینی کرده است.

منصوری در جشنواره‌های مختلف تئاتری به عنوان عضو هیأت انتخاب، بازبینی، داور، کارگردان و بازیگر حضور موثری داشته است.

جدیت و نظم در کار، اولویت اول این معلم هنر بود

 مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل اظهار کرد: اکبر منصوری شخصیت بسیار خاصی داشت و  ۴۴ سال به عنوان معلم هنر در آموزش و پرورش تدریس کرد که به عنوان نفر اول تئاتر اردبیل نیز شناخته می‌شود زیرا هم سواد آکادمی و هم تجربه علمی در عرصه تئاتر و هنر نمایشی را داشت.

ناصر رهنما آذر افزود: جدیت و نظم و انظباط در تمامی کارهایش مشهود بود؛ علی‌رغم اینکه سن بالایی داشت ولی به نظم و انضباط بیش از همه اهمیت می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سال ۹۸ در جلسه نمایشنامه‌خوانی زمستانه به پاس سال‌ها تلاش در راه خدمت به تئاتر اردبیل از وی تجلیل کرد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 26 شهریور 99 ، کد خبر :13990626000889 ، farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
اي كاش اين همه دغدغه همه مردم اقتصادي نبود و ذره اي فضا براي فرهنگ هم ميموند حيف بچه هاي اين سرزمين كه اين بزرگان رو نشناسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین