پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
«شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت ازسوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «نشان لیاقت» دریافت کرد. این نشان به پاس تلاش‌های امیر کویت در حل مساله محاصره قطر توسط همسایگان عربش به او اعطا شده است.
شعار سال: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیر کویت به عنوان یکی از رهبران خاورمیانه در دهه‌های گذشته، یک شریک و دوست واقعی برای آمریکا بوده است.
این بیانیه می‌افزاید: امیر کویت یک دیپلمات بی‌همتا نیز به شمار می‌آید که ۴۰ سال به عنوان وزیر خارجه کشورش خدمت کرده است. میانجیگری خستگی‌ناپذیر وی برای حل مسائل خاورمیانه باعث کاهش شکاف‌ها در بحرانی‌ترین شرایط شده است.
«شیخ ناصر بن صباح الأحمد الصباح» پسر ارشد امیر کویت به نمایندگی از پدرش در یک مراسم خصوصی این نشان را دریافت کرد.
امیر کویت در ماه ژوئیه با یک هواپیمای C-۱۷ نیروی هوایی آمریکا به ایالات متحده رفت و در بیمارستانی در آن کشور بستری شد. وی همچنان در «کلینیک مایو» بستری است.
نشان لیاقت یکی از نشان‌های افتخار در آمریکاست که صرفا توسط رئیس جهموری این کشور به روسای دولت‌ها داده می‌شود.
بحرین، عربستان سعودی و امارات از ژوئن ۲۰۱۷ قطر را در محاصره اقتصادی قرار داده‌اند. مصر نیز به این محاصره پیوسته است. این کشور در پی آغاز محاصره، حریم هوایی و مرز‌های خود را به روی قطری‌ها بستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر ۷۴۷۴۰۲، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین