پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
دیکتاتور بحرین با توجیه خیانت بزرگ خود به مسئله فلسطین از طریق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آن را به‌زعم خود دستاوردی تاریخی برای رژیم نامشروع و سرکوبگر خود توصیف کرد.
شعارسال: حمد بن عیسی آل‌خلیفه روز دوشنبه از توافق ننگین سازش با رژیم صهیونیستی و زیر پا گذاشتن حقوق مشروع و بحق ملت فلسطین دفاع کرد و مدعی شد این توافق دستاوردی تاریخی است که به پیشبرد روند صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه کمک می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، اظهارات حمد بن عیسی در جریان نشست کابینه این کشور برگزار شد که ریاست آن را به‌عهده داشت. شیخ حمد در این جلسه مدعی شد امضای اعلان تأیید صلح (توافق ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) یک دستاورد مهم تاریخی در راه تحقق صلح فراگیر در منطقه خاورمیانه و برآورده شدن خواسته‌های ملت‌ها از پیروان ادیان مختلف مبنی بر امنیت، ثبات و رفاه و توسعه به‌شمار می‌رود.

دیکتاتور بحرین که اقدام ننگینش در توافق سازش با رژیم صهیونیستی موجی از خشم و نفرت و محکومیت میان ملت‌های اسلامی و کشور‌های عربی به‌ویژه میان اکثریت مردم بحرین با وجود خفقان و سرکوبگری حاکم بر آن‌ها به وجود آورده است، ادعا کرد که توافق صلح که اخیراً در واشنگتن امضا شد، ناشی از دیدگاه بحرین درباره صلح فراگیر و قلمداد کردن آن به‌عنوان گزینه‌ای راهبردی برای پیشبرد روند صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه بوده است.

وی مدعی شد: از جمله اهدافی که ما برای تحقق آن از طریق این توافق تلاش کردیم، این بود که جهان این نکته را بداند که پیام و گزینه استراتژیک ما، صلح است و یکی از ویژگی‌های هویت اصیل بحرین، همزیستی و تسامح است.

پادشاه بحرین با وجود این خیانت بزرگ به ملت فلسطین مدعی شد که موضع کشورش در قبال مسئله فلسطین ثابت و دائمی است.

وی اعلام کرد به تحقق راه‌حل دو دولت که دربرگیرنده تشکیل دولت مستقل فلسطین به‌پایتختی قدس شرقی باشد بر اساس طرح صلح عربی پایبند است.

سه‌شنبه ۲۵ شهریور رژیم‌های بحرین و امارات توافق خفت‌بار سازش را با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید با نظارت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امضا کردند و حالت خشم و نفرت از این اقدام در محافل مردمی عربی را نادیده گرفتند.

گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مختلف عربی مخالفت قاطع خود را با توافق سازش رژیم‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی مورد تأکید قرار دادند و گروه‌های فلسطینی هم این اقدام را خنجری در پشت مسئله فلسطین توصیف کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار ۱ مهر ۹۹، کد خبر: ۲۳۵۳۹۲۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین