پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از مخالفت نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم خبر داد.

شعار سال: روح اله متفکرآزاد با اشاره به اینکه در این هفته شاهد حرکت دشمن در سازمان ملل برای فعال کردن مکانیزم‌هایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بودیم، اظهار داشت: دشمن از هیچ تلاشی در این سال‌ها برای اعمال فشار علیه ما مضایقه نکرده و تا هر جایی که توانسته فشار وارد کرده است.

تنها در بخش‌هایی نتوانسته علیه ایران فشار وارد کند که آن قسمت‌ها مصون شده بودند، دوران دور زدن تحریم‌ها تمام شده و به اعتقاد کارشناسان باید ایران در مقابل تحریم‌ها مصون کرد تا امکان اعمال فشار از دست دشمنان خارج شده و این یک فاز جدید است.

وی در ادامه افزود: نمایندگان در نشست علنی ۲ مهر ۹۹ مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات بنده درباره علت تشکیل کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها (کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها) با ۱۰۰ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن با تشکیل این کمیسیون مخالفت کردند.

*** ۲۵ کشور گریبان تحریم‌ها

متفکرآزاد در ادامه تصریح کرد: این دیدگاه برگرفته از نظر مقام معظم رهبری درباره مصون‌سازی کشور مقابل تحریم‌ها است، ما باید بتوانیم از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ کشور بزرگ و کوچک به مدل‌های مختلف در دنیا تحریم شده‌اند، بیان کرد: البته تحریم‌ها با یک مدل انجام نشده و همه کشور‌ها برای خروج از تحریم هزینه یکسانی پرداخت نمی‌کنند، اما می‌توان از این موضوع استفاده کرد.

***استفاده از ۲ میلیارد نفر به عنوان پایگاه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان، اظهار داشت: ما دارای ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت در اطراف خود هستیم که ۸۵ درصد تجارت ما هم از طریق همین کشور‌های همسایه انجام می‌شود، بنابراین ۲ میلیارد نفر جمعیت تحریم شده در دنیا وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک پایگاه در دنیا استفاده کرد.

تشکیل این کمیسیون مغایرتی با عملکرد دیگر کمیسیون‌ها در مجلس ندارد، بخشی از کار کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها، دیپلماسی و بخش‌های دیگر فرهنگی و سیاسی است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 2 مهر 99، کد خبر:   217823، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین