پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کنه واروآ به عنوان انگل زنبور عسل در صنعت زنبور داری جهان بسیار مهم محسوب می‌شود. در حال حاضر این کنه در تمام قاره‌های جهان به جز استرالیا وجود دارد و در حال گسترش و استقرار می‌باشد. این کنه خسارات زیادی به زنبورداران ایرانی زده است، اما حالا محققان با اختراع دستگاهی توانسته اند به مبارزه با این آفت بپردازند.
شعار سال:کنه واروآ به عنوان انگل زنبور عسل در صنعت زنبور داری جهان بسیار مهم محسوب می شود . در حال حاضر این کنه در تمام قاره های جهان به جز استرالیا وجود دارد و در حال گسترش و استقرار می باشد . کنه واروآ برای تغذیه از خون زنبور عسل جاهای نرم بدن را انتخاب می کند ( بین حلقه های بدن به خصوص حلقه اول بین سر و سینه و بین شکم و سینه) و با فرو کردن قطعات دهان خود از خون زنبور تغذیه می کند . کنه به مقدار کم و به دفعات از خون زنبور تغذیه می کند . بیشتر خسارت کنه به لاروهای مسن و شفیره زنبور عسل بخصوص لاروهای نر می باشد.

این کنه خسارات زیادی به زنبورداران ایرانی زده است اما حالا محققان با اختراع دستگاهی توانسته اند به مبارزه با این آفت بپردازند. 
 
تعداد بازدید : 84
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین