پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
بهشت زهرا گورستان جدید تهران بعدازظهر روز پنجشنبه [۲۵ تیر ۱۳۴۹]افتتاح شد. در این مراسم رئیس انجمن شهر، شهردار، حضرت آیت‌الله شهرستانی، مهندس سمیعی معاون شهردار و معتمدان محلات تهران شرکت داشتند. گورستان جدید تهران در دو کیلومتری کهریزک واقع در جاده قم ساخته شده است.
شعارسال: در این مراسم مدیرعامل گورستان [مهندس محمد توسلی از ۱۳۴۸ تا اسفند ۱۳۵۷]گزارش داد و اعلام داشت که فکر ساختمان گورستان برای تهران در دوره تصدی تیمسار صفاری [محمدعلی صفاری، شهردار تهران از ۱خرداد ۱۳۴۶ تا ۱۴ شهریور ۱۳۴۷]مطرح شده و زمینی به مساحت سه میلیون و صد و چهل هزار متر بدین منظور خریداری شد. دیوارکشی این واحد در دوره تصدی آقای منوچهر پیروز [شهردار تهران از ۱۵ شهریور ۱۳۴۷ تا ۱۲ آبان ۱۳۴۷]انجام شد و درختکاری آنجا نیز در دوره تصدی آقای شهرستانی [جواد شهرستانی، شهردار تهران از ۱۳ آبان ۱۳۴۷ تا ۹ مهر ۱۳۴۸]انجام شد.
قرار بود گورستان طبق برنامه در سال ۱۳۵۰ آماده شود، ولی از زمان تصدی آقای نیک پی [غلامرضا نیک پی، شهردار تهران از ۱۲ مهر ۱۳۴۸ تا ۲۵ مرداد۱۳۵۶]فعالیت شدید ساختمانی در این مرکز شروع شد و برنامه یک سال زودتر از موعد مقرر اجرا گردید.
در گورستان جدید تهران هزار اصله درخت کاشته شده و هفت چاه عمیق حفر گردیده است. تأسیسات این واحد بر طبق تشریفات عرف و مذهب رو به قبله است و در آنجا مسجد بزرگ، سالن تشریفات و برگزاری مجالس سوگواری، غسالخانه، سردخانه و دیگر تأسیسات ساخته شده و گورستان جدید تهران برای مدت ۲۵ سال آینده تهران کافی است.
پس از سخنان مدیرعامل، آقای نیک پی شهردار تهران صحبت کرد و گفت: آماده شدن گورستان تهران موجب تغییر امر کفن و دفن مردگان می‌شود. این موجب افتخار من است که مأموران توانسته‌اند در مدت کوتاهی مجهزترین و زیباترین گورستان را در تهران و یک سال زودتر از موعد مقرر بسازند.
سپس شهردار همراه حضرت آیت‌الله شهرستانی و رئیس انجمن شهر و معتمدان محلات به بازدید از تأسیسات گورستان پرداختند و از گور‌های آماده، سرویس حمل اجساد که مجهز به بیست آمبولانس مرسدس بنز بوده و دیگر اماکن گورستان دیدن کردند.

روزنامه اطلاعات- شنبه ۲۷ تیر ۱۳۴۹

شعار سال با اندیک تلخیص و اضافات برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۲۰۸۰۶، www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
من دیوونه این بخش های تاریخی شعار سالم! حتما حتما براش یه بخش جداگانه در نظر بگیرید من که هروز دنبال میکنم واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین