پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
نیما عباسپور عضو شورای سیاست‌گذاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معتقد است که فیلمسازان راه تعامل با کرونا در شرایط فعلی را پیدا می‌کنند و باعث تداوم حیات این حوزه می‌شوند.
شعار سال: نیما عباسپور فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما و عضو شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره تجربه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و معتبر همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: برگزاری جشنواره‌های جهانی از جمله جشنواره ونیز نشان داد که با محدود کردن مهمانان و به نوعی خصوصی‌تر شدن جشنواره‌ها می‌شود در شرایط موجود هم مانع از لغو یک رویداد مهم هنری شد. در حال حاضر بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که برگزاری آنلاین و حضوری را با هم در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که انسان همواره خود را با شرایط سازگار و راهکار تعامل با آن را اتخاذ می‌کند، فکر می‌کنم کرونا سبب خواهد شد تا خلاقیت و ابتکار بیشتری در فیلم کوتاه و فرآیند برگزاری جشنواره مرتبط با آن دیده شود. این شرایط منجر می‌شود تا ما تولید محدودتر و خصوصی‌تری داشته باشیم. زیرا کسی که حرفه و علاقه‌اش سینما و فیلمسازی است به این فکر می‌کند که چگونه با شرایط فعلی کار کند و متوقف نشود.

قبل از ابتلای جهان به این ویروس بسیاری از کشور‌ها به سمت وی‌اودی‌ها یا همان پلتفرم‌های اینترنتی حرکت کرده بودند و آمادگی و پیش زمینه لازم برای مواجهه با این شرایط را داشتند، اما در ایران این کرونا بود که ما را وادار کرد تا این بخش را نیز به رسمیت بشناسیم.

این کارگردان درباره کیفیت فیلم‌های کوتاه در سال‌های اخیر عنوان کرد: در سال‌های اخیر شباهت کار‌ها به یکدیگر زیاد شده و فیلم‌های نزدیک به هم ساخته می‌شوند. ما در دهه ۶۰ و ۷۰ شاهد این بودیم که هر کارگردان در عرصه فیلم کوتاه سبک خاصی را دنبال می‌کرد و آثار دارای تنوع بودند. در این سال‌ها ما کمی از سینمای شخصی و کوچک دور شده‌ایم که کرونا می‌تواند سبب شود دوباره به این سبک از فیلمسازی روی آوریم.

وی همچنین درباره تأثیر کرونا بر سینمای دیگر کشور‌ها افزود: قبل از ابتلای جهان به این ویروس بسیاری از کشور‌ها به سمت وی‌اودی‌ها یا همان پلتفرم‌های اینترنتی حرکت کرده بودند و آمادگی و پیش زمینه لازم برای مواجهه با این شرایط را داشتند، اما در ایران این کرونا بود که ما را وادار کرد تا این بخش را نیز به رسمیت بشناسیم. البته این چالش برای سینما زمانی که کانال‌های تلویزیونی شروع به کار کردند نیز به وجود آمد، اما با آمدن سینما‌های چند بعدی و ساخت فیلم‌های عظیم به لحاظ تولید دوباره رونق به سالن‌های سینما بازگشت.

عباسپور با بیان اینکه وضعیت سینما در آینده متحول خواهد شد، عنوان کرد: سینما صنعت گرانی است و تولید هزینه تمام شده بالایی دارد، اما همه این‌ها باعث نخواهد شد که ما شاهد مرگ «فیلم کوتاه» باشیم. قطعاً اهالی سینما و فیلم کوتاه با یافتن راه تعامل با شرایط و بحران کنونی اجازه نخواهند داد که این حوزه به سمت تعطیلی کشیده شود.

وی در پایان تاکید کرد: مشخص نیست ماجرای کرونا تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد بود، به همین دلیل ما باید به فکر این باشیم که چگونه می‌توانیم با در نظر گرفتن همه این جوانب، فعالیت‌های خود را ادامه دهیم و در عین حال به سلامتی هنرمندان و مخاطبان بیاندیشیم. تصمیم بر این‌که همه کار‌ها و فعالیت‌ها را تعطیل کنیم راحت‌ترین راه‌حل است، اما قطعاً پیشنهاد‌های بهتری در این زمینه وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۰مهر ۱۳۹۹، کد خبر: mehrnews.com، ۵۰۴۲۴۷۱
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
فعلا سينما كه داريم روز به روز بي جان شدنش رو مي بينيم مگر اينكه به داد فيلم كوتاه ها برسيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
آن طور که باید و شاید به فیلم های کوتاه بها نمیدیم حتی صدا سیما هم از آنها حمایت نمی‌کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین