پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۹۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: لغو تحریم تسلیحاتی، حق طبیعی و غیرقابل نقض ایران است که بتواند بعد از ۲۷ مهرماه مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیحات مورد نیاز را خریداری کند و یا به فروش تسلیحات اقدام کند.
شعار سال: «دیاکو حسینی»، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، با اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران طی روز‌های آینده و همچنین تلاش‌های ایران در این سال‌ها گفت: با توجه به اینکه تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حال لغو شدن است و آمریکا با همه تلاش‌هایی که متحمل شد، قادر نبود تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، اما با این حال، آنچه در عمل اتفاق افتاده، این است که آمریکا به طور یکجانبه در حال تلاش است که تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند؛ بنابراین ممکن است ایران در معرض چالش جدید قرار بگیرد و آمریکا به صورت یکجانبه و غیرقانونی، چه فروش و چه خرید تسلیحات توسط ایران و به سمت ایران را محدود کند و رفتار‌هایی را در هفته آینده نشان دهد که می‌تواند، بسیار خطرناک باشد.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا درگیر انتخابات است و از یک سو، بخشی از مشغولیت‌های آمریکا محدود به انتخابات است و ممکن است توجه کافی نداشته باشد. از سوی دیگر ما می‌دانیم که آمریکایی ها، همواره به دنبال ایحاد بحران سازی در ارتباط با ایران هستند که از این طریق، چه بسا دولت ترامپ بتواند فرصت‌هایی در داخل انتخابات، برای ترامپ ایجاد کند.

او با بیان اینکه ایران باید هوشیاری لازم را در این مقطع داشته باشد، تصریح کرد: ایران باید از رفتار‌هایی که می‌تواند بهانه به دست دونالد ترامپ بدهد، خودداری کند.
 
در نهایت این حق طبیعی و غیرقابل نقض ایران است که بتواند، بعد از ۲۷ مهر ماه مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیحات مورد نیاز را خریداری کند و یا به فروش تسلیحات اقدام کند. بنده فکر می‌کنم ایران باید از لحاظ سیاسی خویشتن داری کند و متوجه اهداف و ظرافت‌های اقدامات آمریکا در اعمال یکجانبه تحریم‌ها علیه ایران در این مقطع، باشد تا دچار مشکلات دیگر نشود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۴مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۳۲۳۹، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
به نظرم ایران در جایگاهی نیست که بخواد برای کسی شاخ و شونه بکشه ما نیاز داریم تا کمی نرمش کنیم تا بتونیم مجدد وارد میدان بشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
بنظرم کسایی که به دارو و غذای ایران رحم نکردند هیچ وقت این تحریم هم بزنمیدارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین