پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
ارایه شعار‌های تبلیغاتی توسط نامزد‌های انتخاباتی شورا، مجلس و ریاست جمهوری و برخی از مدیران ارشد سیاسی- اقتصادی، کشور را از مسیر شایسته سالاری و انتخاب مبتنی بر عقلانیت دور ساخته و زمینه توسعه نیافتگی و تخریب تمدنی را فراهم می‌سازد. آیا زمان بازنگری در قوانین و جرم انگاری و پیگیری کیفری این حوزه، فرا نرسیده است؟
شعار سال: دروغ ، تزویر، تدلیس ، جعل، خیانت در امانت ، عدم توانمندی در پاسخگویی به وظایف ، ایجاد تشویش ، افترا ،کلاهبرداری و ..... ، حوزه ها و مصادیقی هستند که قانون آنها را جرم  انگاری نموده و برایشان مجازات کیفری و حقوقی در نظر گرفته است. سوال اینجاست که چرا در انتخابات و جائی که رای مردم و عقلانیت آنها تعیین کننده انتخاب بهینه و شایسته کارگزاران می تواند باشد و در عین حال، در پیش گیری رویکردهای پوپولیستی ، ارایه شعارهای بدون پشتوانه، ارایه وعده های گوناگون و ...، می توان اثرگذاری معنادار روی انتخاب مردم داشته باشد، قانون سکوت کرده و جرم انگاری مشخص صورت نگرفته است ؟

آیا زمان آن نرسیده که متفکران و سیاستگذاران حوزه های حقوقی و سیاسی، دستگاه قضای کشور ، مجلس و ..... ، آستین همت بالا زده و مصدایق جرم برای شعارها و وعده های انتخاباتی را مشخص کنند؟

آیا افکار عمومی مدعی وجود این چالش در 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و 7 سال ریاست جمهوری روحانی نیست؟ تا کی باید چوب اهمال های خودمان را بخوریم؟ لطفا مجددا نگاهی به آیه 11 سوره رعد بیندازید.

تعداد بازدید : 4
 
 
اختصاصی  پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
تا وقتي اين قانون وجود نداشته باشه هر كذابي ميتونه بياد و رييس جمهور بشه اينطور حداقل حساب شده تر شعار ميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
بنظرم اگر کمی و کاستی شدیدی دیده می‌شود باید از لحاظ قانونی پیگیری شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین