پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
شماری از کارکنان مجتمع کشت و صنعت مهاباد با حضور در جلوی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری این شهرستان خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود از طرف مدیریت این واحد تولیدی شدند.
شعارسال: حدود هفتاد نفر از کارکنان مجتمع کشت و صنعت مهاباد روز یکشنبه با حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یک روز پس از آن در جلوی فرمانداری این شهرستان خواستار اقدام جدی مسئولان برای پیگیری پرداخت مطالبات شان شامل معوقات حقوق، پرداخت حق بیمه و پاداش بازنشستگی و ... طرف مدیریت این واحد تولیدی شدند.

مجموعه کشت و صنعت مهاباد با چهار شرکت اقماری اش از جمله کشتارگاه صنتی مرغ و احشام و چندین مرغداری، یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی و صنعتی در شمالغرب کشور محسوب می شود که از سال 86 به بخش خصوصی واگذار شده است. این واحد تولیدی که حدود 300 کارگر دارد از دو ماه پیش به دلیل بدهی 45 میلیارد تومانی مدیران آن، کاملاً تعطیل شده است.

* کارگران یک صدا نیستند

"خضرزاده" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به تنوع بدهی های این شرکت به بانک ها، مرغداران، کارگران، ادارات دولتی از جمله اداره امور مالیاتی، شرکت گاز و برق، از وجود ابهاماتی در خصوص نحوه واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی پرده برداشت و گفت: متاسفانه آنگونه که ما از وزارت خانه پیگری کرده ایم، گمان می رود در واگذاری این واحد تولیدی که در سال 86 در اختیاربخش خصوصی قرار گرفته است نظامات و رویه قانونی رعایت نشده باشد. وی در باره مطالبه معوقات کارگران این مجموعه به مُکریان گفت: از سال گذشته تاکنون پیشنهادات مختلفی را به کارگرانی که دارای مطالباتی هستند، ارائه کرده ایم، متاسفانه انسجام کافی بین کارگران این مجموعه وجود ندارد، این عزیزان از ترس از دست رفتن شغلشان هر بار با حضور در این اداره و دیگر نهادهای دولتی بعد ازچند مدت، کوتاه آمده اند. ما می دانیم که حق با کارگران است اما باید دادخواستی در مراجع رسیدگی به تخلفات کارفرما مطرح شود تا ما قادر به پیگیری آن باشیم. مشکل دیگری که داریم عدم پاسخگویی مدیران این شرکت است، اصلاً معلوم نیست که باید با چه کسی طرف شویم، هر روز یک نفر به عنوان عضو هیات مدیره یا نماینده آنها مطرح می شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز تعداد قابل توجهی از کارگران این مجموعه با نگارش دادخواست های طرح دعوی کرده اند، که انشالله تا یک هفته آینده میزان مطالبات هر یک تقویم و برای رسیدگی به هیات تشخیص ارسال خواهند شد.

* خدا کسی را شرمنده زن و بچه هایش نکند

"کریمی" یکی از کارگران کشت و صنعت مهاباد به نمایندگی از دیگر کارگران این مجموعه ضمن ابراز نارضایتی از نحوه رسیدگی ادارات متولی و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی می گوید: ما جوانیمان را پای این شرکت گذاشتیم، یک دسته کار نابلد آمدند و این شرکت را به تباهی کشاندند، در بین ما کسانی هستند که بعد از 27، 28 سال خدمت اخراج شده اند، اخراجی که نه حق سنواتی به آن پرداخت شده و نه بیمه بیکاری برایش در نظر گرفته شده است. حتی حق بیمه یمان واریز نشده.

بعضی از کارگران دو سال است یک ریال حقوق نگرفته اند، متاسفانه مجریان قانون و مسئولان شهرستان، تاکنون کارچندانی برای الزام هیات مدیره به پرداخت حق و حقوق ما انجام نداده اند. چند نفر از همکاران حتی حکم جلب و توقیف مدیر عامل شرکت را گرفته اند اما یک جای کار می لنگد، همکاری لازم با ما صورت نمی گیرد.

چند روز دیگر مدارس باز می شود خیلی هایمان حتی قادر به خرید یک مداد برای فرزندانمان نبوده ایم، در بین همین کارگران هستند کسانی که به دلیل خلف وعده های کارفرما زندگی اش از هم پاشیده و مجبور به متارکه شده است. هزینه درمان یک سرماخوردگی کوچک فرزندانمان را نداریم خدا کسی را شرمنده خانواده اش نکند، این شرکت هم جوانیمان را گرفت هم آبرویمان را.

* در کنار کارگران هستیم

"کتانی" فرماندار مهاباد هم که به گفته خودش بسیار پیگیر رفع مشکلات این کارگران بوده است، درباره ارائه راهکارهایی به کارگران این مجموعه می گوید: فرمانداری همیشه و به کرّات جلسات مختلفی برای حل این مشکل تشکیل داده است. حتی مدیر عامل شرکت که حدود دو سال بود، به مهاباد پا نگذاشته بود را به اینجا کشاندیم، ایشان قولهایی دادند که متاسفانه عملی نشدند. حتی بحث واگذاری مجتمع کشت و صنعت به سرمایه گذار جدید مطرح شد که این موضوع هم با خلف وعده مدیران فعلی شرکت عملی نشد.

علاوه بر رایزنی با مدیران شرکت مسیر قضایی و قانونی را به کارگران پیشنهاد داده ایم در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است. بانک هایی که شرکت به آنها بدهکار است توانسته اند از مجاری قانونی پیگیر اخذ مطالبات خود از طریق توقیف اموال شرکت باشند. که با فروش این اموال به حق و حقوق خود برسند. پیشنهاد ما به کارگران این بوده که از مجرای قانونی پیگیر مطالبات خود باشند تا بتوانند به نحوی به جای دریافت معوقات خود درصدی از سهام این شرکت را تصاحب کنند.

فرمانداری شهرستان بارها به این عزیزان اعلام کرده است که از انجام هر اقدام قانونی ای که در حطیه وظایف فرمانداری باشد دریغ نخواهیم کرد و بر ظلمی که بر این کارگران زحمت کش صورت گرفته واقفیم و بر اساس وظیفه انسانی و قانونی خود انشالله تا دریافت آخرین ریال مطالباتشان در کنارشان هستیم و خواهیم ماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور1395 ، کد خبر: 447773، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
فقط زورتون به کاگرا میرسه بجای اینکه حمایتشون کنید اذیتشون میکنید جای تاسف داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین