پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: پیش بینی می‌شود امسال از باغ‌های استان ۱۳۰ هزار تن سیب برداشت شود.
  شعار سال: کهگیلویه وبویراحمد، با داشتن آب وهوای مناسب، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، چشمه‌های پرآب متعدد و رود‌های خروشان ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی و باغداری دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیش از ۱۵۰ هزار هکتار باغ در کهگیلویه بویراحمد وجودارد.
 
آقای تاج الدینی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از باغ‌های استان ۱۳۰ هزار تن سیب برداشت شود.

اما مشکلی که این روز‌ها به دغدغه بزرگی برای باغداران تبدیل شده کمبود سبد میوه در استان است.

علی مرادی یکی از باغداران استان می‌گوید: متاسفانه به دلیل نبود سبد محصولات باغی ما از بین رفته وتبدیل به ضایعات شده اند.
 
فرشاد بهادرانی دیگر باغدار هم استانی با اشاره به اینکه سبد میوه را مجبوریم از بیرون از استان با قیمت بالاتر خریداری کنیم گفت: وقتی به کارگا‌های سبد بافی استان مراجعه کردیم متاسفانه با جواب منفی تولید کننده‌ها روبرو می‌شویم.
 
آقای حسین پور رییس سازمان صنعت معدن وتجارت هم با بیان اینکه در کهگیلویه بویراحمد ۴ کارگاه سبد بافی وجود دارد گفت: در این سه واحد روزانه بیش از ده هزار سبد تولید می‌شود.

مدیران این واحد تولیدی با اشاره به دلیل کمبود سبد میوه می‌گویند: به دلیل اینکه مدیران دستگا‌های مربوطه برنامه خاصی برای تامین سبد میوه در استان ندارند ما هم مجبوریم سبد میوه را برای فروش به خارج از استان ببریم.
 
حسینی اکبری یکی از تولید کننده‌های سبد هم می‌گوید: اگر دستگا‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی وصنعت معدن وتجارت استان در زمان غیر برداشت سبد‌ها را خریداری کنند ما هم تولیدات خود را به خارج از استان نمی‌فرستیم.
 
صالحی مدیر کل تعزیرات استان هم با اشاره به بازدید‌های انجام شده کمبود سبد میوه را از جمله مهمترین شکایت‌های این روز‌های استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود همکاری بین دستگاهی متولی، این مشکل ایجاد شده که باید هرچه سریعتر برای رفع این معضل فکری شود.
 
تعداد بازدید : 4

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار: 29  مهر1399  ، کدخبر:  2871927،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین