پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۷۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
با وجود تحریم‌های حداکثری و شیوع ویروس کرونا، صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری افزایش یافت به طوری که میزان صادرات کالا از این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ به لحاظ ارزش حدود ۴۶ درصد رشد داشته است.

  شعار سال:  سال ۹۹ شرایط پیچیده و سختی داشت و تحریم های ظالمانه از یک سو و شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را ایجاد کرده بودند با وجود این شرایط سخت موتور توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پر قدرت تر از گذشته چرخید.
 
روند صادرات  در استان شیب صعودی داشته و جای این سوال وجود دارد چرا با وجود این شرایط پیچیده رشد صادرات مثبت بوده است؟؟
 
رشد چشمگیر میزان صادرات در کهگیلویه و بویراحمد
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود فشار و تحریم های اقتصادی ظالمانه ، میزان صادرات کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته است و میانگین رشد صادرات در کشور ۱۳ درصد و در این استان ۴۶ درصد بوده است.
 
حسین کلانتری بیان کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که امسال با افتتاح چندین طرح جدید از جمله پتروشیمی گچساران ، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.
 
وی تاکید کرد که سند توسعه صادرات استان باید به طور مستند تدوین و مورد استفاده قرار گیرد.
 
افزایش ۱۱۳ درصدی صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالاهای مختلف از این استان از گمرک استان سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از لحاظ ارزشی ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.
 
بهنام احمدی اظهار داشت: سال ۹۹ یک هزار ‌و ۴۹۱ تن کالا از طریق گمرک استان به خارج از کشور صادر شد و از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد ارزش کالاهای صادراتی استان را افزون بر دو میلیون و ۶۱۰ هزار دلار اعلام کرد.
 
احمدی ابراز داشت: کالاهای صادراتی شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، گل رز، اسانس، کفش ورزشی، پوشاک، اسپری، خوشبو کننده، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
 
وی افزود: کالاهای استان به کشورهای ارمنستان، سوئیس، عراق، افغانستان و ... صادر شده است.
 
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته همچنین تعداد ۸۵ فقره اظهارنامه صادراتی در استان ثبت شده است .
 
احمدی در ادامه اظهار داشت: سال ۹۹ مطابق با ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،تعداد ۳۱۵ فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل و مراحل و تشریفات قانونی آن به پایان رسید.
 
وی تاکید کرد: گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالاهای شرکت های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.
 
ورود صنایع جدید به کهگیلویه و بویراحمد و افزایش تولید و صادرات محصولات
 
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۹ صادرات استان رشد چشمگیری داشته که از عوامل اصلی آن می توان به ورود صنایع جدید به استان و افزایش تولید و صادرات محصولات بوده است.
 
حشمت الله صمیمی تاکید کرد: سیاست و برنامه ریزی استان باید به سمت و سوی تولید محصولات صادراتی سوق داده شود.
 
وی افزود: توسعه و ایجاد گمرک های های تخصصی در استان در دستور کار است و تاکنون قدم های مطلوبی برداشته شده است.
 
صمیمی اظهار داشت: تاکنون گمرک تخصصی آریا پالایش برای صادرات روغن موتور در استان ایجاد شده است.
 
وی افزود: هم اینک تشکیل ۲ گمرک تخصصی دیگر در استان در دستور کار است.
 
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد با اشاره به ظرفیت مطلوب واحد تولیدی شرکت سینره، تصریح کرد: همچنین برای این کارخانه گمرک تخصصی ایجاد خواهد شد.
 
صمیمی ابراز داشت: بدین ترتیب مشکلات صادرات و واردات رفع و در این امر تسهیل گری خوبی انجام می گیرد.
 
وی تاکید کرد: مواد اولیه مورد نیاز آن ها در کارخانه آورده می شود و محصول جهت صادرات در همان کارخانه آماده می شود.
 
در مجموع میزان صادرات استان در سال ۹۹ قریب ۲۶۶ هزار تن بوده و این رقم در سال ۱۹۸ هزار تن بوده است.
 
همچنین ارزش کالاهای صادراتی در سال ۹۹ حدود ۷.۶۶ میلیون دلار بوده در حالی که در مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۵.۲۲ میلیون دلار بوده است.
 
صادرات استان به لحاظ ارزشی ۴۶ درصد و به لحاظ وزنی ۳۴ درصد رشد داشته است.
 
امسال علی رغم مشکلات و موانع و تحریم رشد خوبی این افزایش نشان از زحمات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی بوده است.
 
تنوع کالاهای صادراتی استان و اعطای تسهیلات جهش تولید به واحد ها برای افزایش صادرات
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنوع کالایی و مقدار صادرات کالاها در استان از دلایل افزایش صادرات در استان بوده است.
 
سالار حسین پور افزود: کالاهای صادراتی استان افزایش یافته است؛ به عنوان نمونه کارخانه سیمان یاسوج به صادرات کلینکر اقدام کرد.
 
وی تصریح کرد: برخی از کارخانه های استان از جمله سیمان مارگون که در سال‌های قبل هم صادرات داشتند بر میزان صادرات کالاهای خود افزودند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارخانه سیمان مارگون بیش از ۵۰ درصد سهم صادرات (غیر نفتی) استان را به خود اختصاص داده است.
 
حسین پور تاکید کرد: بر اساس برنامه های جهش تولید به ۲ واحد صادراتی در استان تسهیلات جهش تولید پرداخت شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به توسعه صادرات در استان منجر شد.
 
وی تصریح کرد: بخشی از این تسهیلات به واحد تولیدی  آ سه پرداخت شد که میزان صادرات پودر و عصاره شیرین بیان آن از ۹۰۰ تن به ۱۲۰۰ تن در سال رسید.
 
حسین پور ابراز داشت: بخشی دیگری از این تسهیلات جهش تولید نیز در اختیار واحد تولیدی سینره قرار گرفت و تولید این واحد افزایش یافت.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین مجموع تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه رفع موانع تولید از جمله ایجاد انبار تخصصی برای مواد اولیه واحد های تولیدی، گمرک تخصصی و غیره تاثیرات چشمگیری در افزایش صادرات استان داشته است.
 
نقش سیمان مارگون در افزایش میزان صادرات استان
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد: کارخانه سیمان مارگون نقش چشمگیری در افزایش صادرات امسال این استان داشته است.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: سبد واحد کالایی استان در زمینه صادرات در بخش های کشاورزی و دامپروری نیاز به افزایش دارد.
 
جبار کیانی پور افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در صادرات کشور ناچیز بوده و نسبت به استان هایی همچون اصفهان و استان های مرزی در رده پایینی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به نوپا بودن زیرساخت های صادراتی ، تلاش ها به سمت آشنایی فعالان اقتصادی با تجارت بوده و میزان صادرات استان رو به افزایش است.
 
نبودن سایت نمایشگاه های بین المللی،پایانه صادرات، سردخانه های بزرگ صنعتی، کارخانه های بسته بندی و فرآوری باعث شده محصولات مرغوب تولیدکنندگان این استان یا پشت دروازه صادرات بماند و یا برای صادرات به استان های دیگر ارسال شوند.
 
با ایجاد این زیرساخت ها میزان صادرات این استان به طور بسیاری افزایش خواهد یافت و تحولی عظیم در استان رقم خواهد خورد.
 
سالانه ۱۲۰ هزار تن میوه سیب، ۱۹ میلیون شاخه گل رز، یک هزار تن عسل طبیعی مرغوب و ۲۸۰ هزار متر مربع دست بافته در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که در صورت امکان صادرات از طریق گمرک استان افزون بر رونق تولید زمینه افزایش درآمد تولید کنندگان را فراهم می کند.
 
سالانه ۱۸ میلیون دلار کالای تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای مختلف صادر می شود که ۶ میلیون دلار آن از طریق گمرک استان ارسال می شود.
 
سالانه یک هزار تن پودر و عصاره شیرین بیان تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد از طریق دریا و خشکی به کشور آلمان صادر می شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  13 فروردین 1400، کدخبر:84276519 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
وقتي نمونه خوبي در زمينه صادرات داريم چرا اون رو براي باقي بنادر الگو دار نميكنيم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
برای رشد صادرات هم پرسش مطرح است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین