پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
حکم دادگاه بدوی در خصوص بنیانگذار آپارات صادر شده است. حکم سنگینی که احتمالا پس زمینه‌های دیگری را هم یدک می‌کشد. این حکم تعجب‌ها و صدا‌های مخالفی را هم بلند کرده است. شنیده‌ها و گفته‌های مربوط به پرونده هم بسیار سربسته مطرح می‌شوند. ورای اطاعات نداشته مان از پرونده، انتظار می‌رود با توجه به گذشته فعالیتی افراد و ضرورت حمایت از رسانه‌های کشور، شاهد رافت اسلامی در این خصوص باشیم. جامعه از قاضی پرونده، قاضی تجدید نظر، ریاست محترم قوه قضائیه و سایر ذی مدخلان این پرونده، انتظار رافت و شفقت بیشتری را دارد. ان شاالله با نظر داشت به کلیه جوانب، حداکثر گذشت صورت پذیرد.
شعار سال: محمد جواد شکوری مقدم بنیان‌گذار آپارات، فیلیمو و مجموعه صبا ویژن به دلیل منتشر شدن گزارشی با محتوای مربوط به کودکان در آپارات به ۱۰ سال زندان محکوم شد. این حکم شامل ۷ متهم دیگر هم می‌شود که در تهیه گزارش مذکور همکاری داشته‌اند. روابط عمومی آپارات اعلام کرده است: «رأی صادرشده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، رأی بدوی (نخستین) بوده، تجدیدنظر خواهی از این دادنامه صورت پذیرفته و در لایحه اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که به‌صورت رویه ثابت درآمده، استناد شده؛ امیدواریم بر این مبادی محکمه تخصصی رأی مناسب را صادر نمایند.»
 
آپارات و نیازمندی به رافت اسلامی
مسئله وقتی از تحلیل ساده خارج می‌شود که با نشانگان وجود جنبه‌هایی دیگر از این پرونده برخورد می‌کنیم. جنبه‌هایی که از آن مطلع نبوده و جایی هم منعکس نشده و صرفا حدس زده می‌شوند.
 
آپارات و نیازمندی به رافت اسلامی
مدیر عامل آپارات: حکم ده ساله صادره برای بنده به‌خاطر تهیه‌کنندگی یا سفارش محتوا نبوده است. او این توییت را در پاسخ به ادعای یکی از کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی که در توییتر فعالیت دارد و گفته بود حکم شکوری بخاطر مالکیت آپارات نبوده است و شکوری تهیه کننده برنامه مساله دار بوده، منتشر کرد.

بعضی از سیاسیون همانند سیدمصطفی تاجزاده هم با زبانی نسبتا تند به این حکم اعتراض کرده اند.
آپارات و نیازمندی به رافت اسلامی
 
ورای اطاعات نداشته مان از پرونده و حمایت‌ها و انتقادات صورت گرفته، انتظار می‌رود با توجه به گذشته فعالیتی افراد و ضرورت حمایت از رسانه‌های کشور، شاهد رافت اسلامی در این خصوص باشیم. جامعه از قاضی پرونده، قاضی تجدید نظر، ریاست محترم قوه قضائیه و سایر ذی مدخلان این پرونده، انتظار رافت و شفقت بیشتری را دارد. ان شاالله با نظر داشت به کلیه جوانب، حداکثر گذشت صورت پذیرد.

برگرفته از منابع گوناگون، اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
بايد همه رسانه ها پشتيباني كنن از اين اقا و به نفع ايشون اقدام كنن چون هم دنيا گرده هم اينكه حق ايشون اين نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
چرا بايد به نخبه هاي خودمون اين همه فشار بياريم و اون هارو در تنگناي ضعف هاي خودمون قرار بديم؟ ايشون الان پشيمونه از چيزي كه تاسيس كرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین