پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۷۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به باکو پس از ارائه طرح پیشنهادی کشورمان برای حل‌وفصل مناقشه قره‌باغ به مقامات جمهوری آذربایجان از جمله رئیس‌جمهور این کشور، واکنش مقامات باکو به این طرح را مثبت ارزیابی کرد.
شعار سال: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به‌عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌منظور ارائه طرح ابتکاری کشورمان برای حل‌وفصل مناقشه قره باغ به باکو سفر کرده، پس از دیدار با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در مجموع برخورد مقامات جمهوری آذربایجان از جمله رئیس‌جمهور این کشور با طرح ابتکاری پیشنهادی ایران برای حل مناقشه قره باغ مثبت بوده است.

سید عباس عراقچی با اشاره به دیدار و گفتگو‌های خود با وزیر امورخارجه و معاون وی، معاون نخست وزیر و دستیار رئیس جمهوری و در نهایت دیدار با "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان برای ارائه و تبیین طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مناقشه قره باغ گفت: این نشست‌ها در مجموع نزدیک به ده ساعت طول کشید و با خود رئیس جمهوری آذربایجان یک و نیم ساعت گفتگو کردیم که خیلی سازنده بود.

وی افزود: در این نشست‌ها ابعاد مختلف درگیری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و ما نظرات و دیدگاه‌ها و یک سری حواشی و نگرانی‌های موجود را بطور صریح اعلام کردیم و به نظر طرف آذری رساندیم و در نتیجه گفتگو‌ها خیلی مفید بود و ما به یک نگاه دقیق تری درباره قره باغ دست یافتیم و طرف آذری هم متوجه دیدگاه‌های خاص جمهوری اسلامی ایران شد.
 
نشست‌ها طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ

عراقچی گفت: در این نشست‌ها طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ برای رسیدن به یک صلح پایدار و شروع گفتگو‌ها بطور مفصل تبیین شد و دوستان آذری با علاقه خیلی زیاد در این زمینه تبادل نظر کردند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو در ادامه با اشاره به اینکه این طرح در مسکو، ایروان و آنکارا هم تبیین خواهد شد اظهار امیدواری کرد طرح ایران با بررسی‌های دقیق تری بتواند زمینه یک حرکت دسته جمعی برای حل این بحران و کاهش تاثیرات منفی درگیری‌های دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در پی داشته باشد.

وی به تفاوت طرح ابتکاری ایران در این زمینه با دیگر طرح‌ها هم اشاره کرد و داشتن بعد منطقه‌ای و دربرگیری کشور‌های منطقه و داشتن نگاه واقع بینانه به درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان را از جمله ویژ گی‌های طرح ایرانی عنوان کرد و افزود: برخلاف شکننده بودن سه توافق دو کشور درگیر که از سوی کشور‌های مختلف طرح شده بودند طرح ایرانی به آتش بس یک نگاه واقع بینانه دارد و به خاطر همین بسیار مورد توجه طرف آذری قرار گرفت.

معاون امور سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان افزود: در مجموع این طرح پیشنهادی زمینه پیشرفت در حل مناقشه قره باغ را دارد و ما با کشور‌های تاثیر گذار در حل این مناقشه هم مشورت می‌کنیم و برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح در مجموع مثبت و سازنده بود و در عین حال ما جمع بندی طرح را موکول می‌کنیم هم به بررسی خود طرف آذری و هم بعد از ارائه طرح به کشور‌هایی که در این زمینه صاحب رای و اثر هستند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو در پایان در راس هیئتی باکو را به مقصد مسکو ترک کرد و بعد از رایزنی با مقامات روسی در خصوص طرح ابتکاری ایران در ادامه به ایروان و آنکارا سفر خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته مشرق نیوز، تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۳۶۲۸۲، mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
به نظرم ایران دیگه اون ارزش سابق و قلمرو سابق رو در منطقه نداره برای همینم هست که این طرح داره به مشکل میخوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
امیدوارم اون ها به این طرح بها بدن و ایران بتونه یه نفسی بکشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
به نظر من باکو هم به این طرح نیاز مبرم داره نباید به بیرون یک کشور نگاه کرد صرفا اون ها هم مشکلات زیادی دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
قطعا قبول میکنن و باید هم از خداشون باشه با یه کشور صدبرابر از خودشون بزرگ تر میخوان همکاری کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اتفاقا من هم حس میکنم این طرح به زودی به توافق طرفین میرسه و همه از شاهکار دیپلماسی ایرانی شاخ در میارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
با دخالت های بیجا ترکیه این مشکل حل شدنی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
خداروشکر که کشوری داریم که با این همه مشکلاتی که در زمینه اقتصادی و سیاسی درونی داره تاثیرات مثبت خودش رو در کشور های همسایه میذاره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
مطمئنا به نتیجه میرسه اما باید بعدش یه سیستم رسانه ای قوی این مساله رو به نفع خودمون تمومش کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
من هم مثل دوستان امیدوارم که این طرح مورد استقبال قرار بگیره و این همه جوان از بین نرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین