پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: چهار هزار گونه پرنده مهاجر از جمله درنا‌های خاکستری پاییز امسال میهمان تالاب میقان اراک شده‌اند.
شعار سال: «رضا میرزایی» روز پنجشنبه همزمان با روز استانی درنا (۱۵ آبان‌ماه) گفت: شمار این پرندگان مهاجردر قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد و یکی از علل آن گرمای هوا و بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه است.

وی بیان کرد: با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه تنها پرندگانی که از سلامت برخوردار و قادر به پرواز هستند اقدام به مهاجرت کرده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها با بیماری زمین‌گیر شده و چرخه کوچ سالانه خود را ادامه نداده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: کوچ پرندگان هر سال بسته به نوع شرایط اقیلمی از شهریوریا اواسط مهرماه آغاز و تا دی‌ماه نیز ادامه دارد، اما اوج حضور درنا‌های خاکستری در این تالاب ۱۵ آبان ماه است که به ابتکار مقامات استانی به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری دیده شده و نام «روز درناها» برای آن انتخاب شده است.

میرزایی اظهار داشت: اگر سرمای زودهنگام رخ دهد، پرندگان پوست نازک در تالاب میقان اراک، زودتر از سایر پرندگان این منطقه را ترک می‌کنند.
 
تالاب میقان اراک تنها تالابی است که در این فصل سال قابلیت پذیرش پرندگان را داراست

وی بیان کرد: تالاب میقان اراک از جمله تالاب‌های خاص در کشور به شمار می‌رود و تنها تالابی است که در این فصل سال دارای آب است و قابلیت پذیرش پرندگان را داراست.

تالاب میقان اراک یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان بین‌المللی است که هر سال در فصل برگ‌ریزان درختان، پذیرای شمار زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان به ویژه درنا‌های خاکستری است که این مهم بسترساز اکوتوریسم پرنده‌نگری است.

هر سال ۲۵ تا ۳۰ هزار پرنده مهاجر از گونه‌های مختلف از جمله درنا‌های خاکستری برای زمستان گذرانی به تالاب میقان اراک سفر می‌کنند و صحنه‌های زیبایی از پرواز‌های دسته جمعی را به رخ می‌کشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۵آبان ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۰۹۸۶۷۸
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
ای کاش کرونا نبود و با همسرم دل به دریا میزدیم و میرفتیم تا این طبیعت رو از نزدیک ببینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
این نشون میده که ایران چقد در زمینه محیط زیست هنوز فعال هست و میشه بهش امیدوار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین