پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
در نشست شورای حفاظت از منابع آب بهمئی آخرین وضعیت تعیین حریم تالاب برم الوان تشریح شد.
شعار سال: سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی در سال99 با حضور فرماندار ، دبیر ستاد بحران، بخشداران، مدیران منابع آب، جهادکشاورزی ، آب و فاضلاب، منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت برق و امور عشایر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان در این نشست با اشاره به تالاب برم الوان به عنوان نگین گردشگری شهرستان و اهمیت حفاظت آن، گفت: تالاب برم الوان با مساحت 13.6 هکتار در استان کهکیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی و در 40 کیلومتری شهر لیکک در نزدیکی دهستان سرآسیاب یوسفی قرار دارد.
محسن افروزی تصریح کرد:این تالاب در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن دائمی است و مساحت آن با توجه به میزان بارش و آب ورودی بین 13 تا 37 هکتار در سال متغیر است.

وی افزود: این تالاب در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار گرفته و جزو تالاب های کارستی محسوب می‌شود. نام محلی تالاب، المون است ؛منابع تأمین آب این تالاب نزولات آسمانی، آبهای سطحی و چشمه‌های کف بستر تالاب هستند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی در ادامه از اتمام مطالعات جامع حریم کمی و کیفی تالاب برم الوان در شرکت آب منطقه ای و تعیین پیمانکار برای انجام عملیات نشانه گذاری حد حریم کمی تالاب خبر داد و از مسئولان همه نهادها به خصوص فرماندار، بخشدار بهمئی گرمسیری، روسای ادارات مربوطه، دهیاران و شوراهای اسلامی محل، تقاضای همکاری برای انجام این مهم داشت.

افروی در پایان مطالب خود گریزی به وضعیت عملیات اجرایی طرح تغذیه مصنوعی ممبی زد و اقدامات اداره منابع آب در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی را تشریح کرد.

رئیس نمایندگی محیط زیست بهمئی در ادامه این نشست گفت: گسترش فعالیتهای انسانی، کشاورزی و فعالیت های صنعتی و گردشگری در اطراف تالابهای کشور، باعث تعارضات بسیار به بستر و حریم این منابع شده و احتمال آلودگی های کیفی، خطرات زیست محیطی و تغییر اکوسیستم های طبیعی را بوجود آورده است.

بهزاد جومردیانی تصریح کرد:به همین دلیل تعیین حدود بستر و حریم تالاب ها از لحاظ زیست محیطی و منابع انسانی و امنیت سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود:با توجه به اینکه تالاب برم الوان در آستانه ثبت ملی و تحت پوشش قرار گرفتن در کنوانسیون رامسر توسط سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و دستیابی به این امر منوط به تعیین حریم و بستر تالاب است لذا شرکت آب منطقه ای نسبت به عملیات رپر گذاری(نشانه گذاری) حریم کمی و کیفی دریاچه اقدامالات لازم را انجام و اداره محیط زیست شهرستان آمادگی خود را برای همیاری در این زمینه اعلام می کند.

رضا راهدار بهمئی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هم با تاکید و تشریح اهمیت بر تشکیل تعاونی آب بران جهت مدیریت بهبنه آب و خاک و بهره وری محصولات کشاورزی، از اقدامات اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای انتقال مدیریت آبیاری به بهره برداران در قالب تشکل های آب بران در ایستگاه های پمپاژ عمومی شهرستان به خصوص سد ایلی آباد، ایستگاه های پمپاژ قلات، کل جمشید، طلاگه، سرآسیاب یوسفی، بنه سرحدی، چشمه امیری، دوراب، شاه زیار و پس باغ خبر داد و گفت: به زودی با همکاری کشاورزان و اداره منابع آب شهرستان شاهد واگذاری همه ایستگاه های پمپاژ مذکور به تعاونی های آب بران خواهیم بود.

فرماندار شهرستان بهمئی با تقدیر از زحمات و تلاشهای ادارات مختلف شهرستان علی رغم کمبود اعتبارات با توجه به شرایط خاص کشور، بر همدلی، همزبانی، جدیت و حساسیت بیشتر در انجام کارهای اداری بالاخص در زمینه رفع کمبود و تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی مردم تاکید کردند.

حکمت الله سنایی گفت: تالاب برم الوان علاوه بر اینکه یک نقطه حساس گردشگری – تفریحی شهرستان بهمئی است، یکی از مهمترین منابع ارزشمند چرخه حیاتی آب است که حفاظت صحیح و اصولی از آنها مورد توجه خواهد بود که با تعامل و همکاری مالکین و مجاورین حریم تالاب مذکور بیش از پیش به سمت حفاظت اصولی از این زیست بوم طبیعی و زیبا که امانتی از ما به نسل های آینده هست، گام بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه ها و مطالعات صورت گرفته در حال انجام برای ساماندهی و زیباسازی و ایجاد مراکز گردشگری – تفریحی در روستاها و حاشیه تالاب، بر ضرورت هر چه زودتر انجام نشانه گذاری حریم کمی تالاب که طبق مکاتبه مسئولان شرکت آب منطقه ای 20 متر از حد بستر اعلام شد، تاکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23 آبان 1399، کد خبر: 165966،  www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من فکر نمیکردم تو این شرایط کرونا بخشی از مسئولین به فکر طبیعت و محیط زیست کشور باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
حداقل ترين كار اينه كه جاهاي ديدني خودمون رو ثبت ملي كنيم تا در ايرانگردي مورد توجه قرار بگيرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین