پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۰۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوایی گفت: ساخت متعلقات موتور‌های جت از دستاورد‌های این شرکت است که  عمده آن‌ها شامل موتور‌های جت هوایی می‌شود، ولی موتور‌های زمینی و نیروگاهی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

شعار سال: بالگرد صبا-۲۴۸ از جمله دستاوردهای هوایی کشور است که محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی، ساخت و تحویل ۳ بخش از این بالگرد شده‌اند و به گفته آنها قطعات ساخته شده برای سایر بالگردها نیز قابل استفاده است.

محمدمهدی ایزد پناه، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوایی، حوزه فعالیت این شرکت را هوایی دانست و گفت: ساخت متعلقات موتورهای جت از دستاوردهای این شرکت است که  عمده آنها شامل موتورهای جت هوایی می‌شود، ولی موتورهای زمینی و نیروگاهی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که در دستور کار ما در این زمینه قرار دارد، ساخت یکی از متعلقات برای پروژه ساخت بالگرد "صبا" است.

ایزدپناه قطعه ساخته شده را مربوط به فیلتراسیون هیدرولیک هلی‌کوپتر، کنترل فشار و یکسری از ابزارهای اندازه گیری مورد استفاده در سیستم هیدرولیک هلی‌کوپتر دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون  ۵۰ مجموعه از این قطعات ساخته شده تحویل متقاضیان هوایی داده شده است.

این محقق با تاکید بر اینکه قطعات ساخته شده تنها برای بالگرد صبا طراحی نشده است، ادامه داد: بالگرد صبا مشابهت‌هایی با بالگردهای غربی دارد و قطعات ساخته شده هم برای بالگردهای قدیمی موجود در کشور و هم برای بالگرد صبا قابل استفاده است؛ چرا که پایه طراحی آنها قابل ارتقا است.

تاکنون ۵ بالگرد به نام‌های "شاهد-۲۷۸"، " شاهد-۲۸۵"، " شاهد-۲۱۶"، سورنا"و " بالگرد ملی هما" با تلاش محققان کشور طراحی و ساخته شده و ششمین بالگرد با عنوان "صبا-۲۴۸" در اسفندماه سال گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

برخی از قطعات این بالگرد با همکاری محققان شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.

صبا-۲۴۸ از رده بالگردهای سبک چندمنظوره دو موتوره است که چهار ملخه و با ظرفیت ۸ سرنشین قادر است ماموریت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر و عملیات امداد و نجات، عکسبرداری و شناسایی، آمبولانس هوایی، عملیات فرا ساحلی، جابجایی بار بصورت داخلی و خارجی و تاکسی هوایی را انجام دهد.

سقف ارتفاع پروازی "صبا" ۶ هزار متر و دارای مداومت پروازی ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه است. سیستم فرود اضطراری بر روی آب، مخازن سوخت کمکی، بالابر نجات، قلاب بار و سیستم حفاظت از سیم کشی از دیگر قابلیت‌های این بالگرد به شمار می‌رود.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:26آبان1399، کدخبر:-، isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
پروژه بالگرد ها در ميتونستن الان تموم شده باشه اما تكيه به توان داخلي نداشتيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
اين شركت هارو دولت بايد روي سرش بذاره كه تو اين شرايط دارن تلاش ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
دانش بنيان ها بايد اين موضوع رو بعه خاطر داشته باشن كه دولت به هيچ عنوان بهشون كمك نميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
دانش بنيان ها در ايران تونستن خيلي اتفاقات خوبي رو رقم بزنن اما قدرشون دونسته نميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
ایران خیلی ظرفیت های تولید بالایی داره اگه کسی سنگ اندازی نکنه تو تولید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
شنیدم که صادرات بالگرد هم داریم. ممنون ازشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین